Gå til innhold

To historier fra livet mitt:

King-Nothing

Anbefalte innlegg

Jeg kan skjønne at du lurte litt da du så overskriften, men jeg har ikke tenkt til å brette ut livet mitt her, men jeg trenger kanskje litt hjelp. Her er deal`en:

Jeg skal på intervju til Pokerface som sendes på TV2 til høsten (tror jeg). På intervjuet skal alle deltakerene fortelle to historiere fra livet sitt. Èn som er sann og en som er blank løgn. Dette for å teste hvor flinke folk er til å bløffe.

Slik foregår forøvrig programmet:

Seks deltakere får på det meste 28 spørsmål – om de klarer å bli i konkurransen. Hvert riktig svar gir deg rett til en pengesum som øker for hver spørsmålsrunde. Den deltakeren som har samlet minst penger etter en runde, går ut.

Forlater du konkurransen frivillig, får du med deg de pengene du har tjent hittil. Men – er du den som har skaffet deg minst penger og ikke velger den muligheten å avslutte spillet i tide, får du ikke med deg noen penger i det hele tatt. Klarer du derimot å lure dine medkonkurrenter til å tro at du har svart riktig på flere spørsmål enn du egentlig har, har du sjansen til å vinne sluttsummen og dermed gå av med seieren i hele konkurransen.

Det stilles ingen krav til historiene, men jeg kan ikke helt si at jeg vet hva i all verden jeg skal fortelle om. Den sanne delen er jo greit nok, men tenkte at det forhåpentligvis er mange kreative sjeler her som kan hjelpe meg med den delen som skal være bløff. :)

Så har du en god historie på lager? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis du har et arr eller to på kroppen er det som regel et fint utgangspunkt for en innviklet og troverdig løgn. Begge historien bør være like sannsynlige eller usannsynlige for ikke å skille seg fra hverandre. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Man skal sitte 6 stk i samme rom å fortelle disse historiene, det vil komme en del spm, så man må ha en "plan" for den historien som er bløff. Lurer på om jeg skal gå for to sanne. På den måten vil jeg ikke røre meg inn i et nett av løgner. Ikke like lett å finne på noe på direkten...

Lenke til kommentar

Jeg kan vel sitere en scene fra Reservoir Dogs. :wee:

It's like a joke. You remember

what's important, and the rest you

make your own. The only way to

make it your own is to keep sayin

it, and sayin it, and sayin it,

and sayin it, and sayin it.

(..)

The things you gotta remember are

the details. It's the details

that sell your story. Now this

story takes place in this men's

room. So you gotta know the

details about this men's room.

You gotta know they got a blower

instead of a towel to dry your

hands. You gotta know the stalls

ain't got no doors. You gotta

know whether they got liquid or

powdered soap, whether they got

hot water or not, 'cause if you do

your job when you tell your story,

everybody should believe it. And

if you tell your story to somebody

who's actually taken a piss in

this men's room, and you get one

detail they remember right,

they'll swear by you.

---

Et tips er at den ordentlige historien er mindre sannsynlig enn den falske. Med mindre du går for to løgner.

Lenke til kommentar

Hvis du er svært barsk og maskulin så kan du jo fortelle en løgn/sann historie om den gangen du [du gjorde noe med dataen. Installerte et spill, men fant ut at det var en dataorm]. Merk ordet dataorm og ikke virus eller noe slikt :p

Samme kan du gjøre hvis du er en liten nerd i utseende, men gir ikke helt samme effekt, men det gir jo den effekten at de tror den er sann. Da bytter du bare ord dataorm med andre fremmede ord.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal gå for to sanne. På den måten vil jeg ikke røre meg inn i et nett av løgner. Ikke like lett å finne på noe på direkten...

7906739[/snapback]

Ntå, det mest idiotiske jeg har hørt. Er du ikke flink til å fortelle løgner burde du jo ikke være med på programmet da :nei:

Lenke til kommentar

Det var en gang da du hadde en beib som het Johanna. Du var forelska opp til øra men en dag etter du hadde lagt deg våknet du av at det smalt i ytterdøra. Du så ved siden av deg og Johanna var vekke. Du ante ugler i mosen og gikk for å se etter henne. Inne fra et skap i leiligheten din hørte du ynkene og oinkene lyder og da du rev opp døra så du Johanna omfavne bestekammeraten din. Buksa var nede på knæra og du sa "Nå er jeg virkelig skuffa Johanna, virkelig skuffa" og hun svarte "oooooooooo" Du begynte å synge Sputnik og kameraten kom bysene ut fra skapet og sa "vart du skræmt noo?" Og du fløy på han. Du sparket ham opp i taket og lot kroppen treffe gulvet før du ga ham en rett høyre og han besvimte. Johanna sa at du hadde brutt hans lojalitet som venn. "Han ville sette ditt vennskap på prøve". Du sa at slåsskampen var en følge over at du hadde blitt så sint ,men vennen tilga deg aldri (liten tåre i øyekroken). Johanna derimot, dere levde lykkelig et par dager til før hun møtte en Wannabe gangsta med skinnjakke og dr. martens. Hva synes du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...