PatSharpX Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hei, jeg har tengt til å gå Nettverksadministrator. Tengte først på Noroff, men etter det jeg så på tv2 hjelper deg i går virket ikke det som en veldig serriøs skole. Så da sjekket jeg opp at NA har den linjen også. Så da lurer jeg på noen ting: -Er det gode lærere? -Gode undervisnings forhold? -Trenger man å kunne mye før man starter? -Pris -Vanskerlig å komme inn? -Andre erfaringer Kom gjerne med forslag om andre skoler i Oslo området som har nettverksadministrator linje. Takk for svar Endret 9. februar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
The President Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei Jeg er selv lærer/instruktør ved Nettverksadmin linjen på Noroff, Stavanger. Saken på Tv2 var kjip, men ikke til å unngå, desverre. Nå skal ikke jeg være dum å si at Noroff er mye bedre enn NA, men kan du gjøre meg en tjeneste? IKKE stol blindt på alt du hører i media. Tv2 Hjelper Deg er et prgram som er bra på mange måter, men de har en måte å fremstille sakene på som gjør at man MÅ ha en stor synder, og det er aldri kunden..... Jeg kan ikke kommentere saken så mye utover det, men noe som er smart er å undersøke litt mer før du bestemmer deg for å IKKE velge noroff. Mitt beste tips når det gjelder valg av studiested er å lese på nettsider, spørre på forum, og dersom du har anledning (kanskje det beste?) å faktisk besøke studiestedet, kikke i klasserommet, snakke med lærer osv. Hos Noroff er ikke dette noe problem å få til... Men som svar: NA har etter mine erfaringer gode lærere og er en god skole. Er de bedre enn Noroff? selvfølgelig ikke..... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Ja har ikke utelukket Noroff helt nei. Hadde tenkt å ta en tur å sjekke skolen. Snakket med en som hadde gått der som syns det var en bra skole, men det er bare det at det koster jo mye! Hvis man ikke for en skole som er verdt 80k så er det litt dumt. Og journalister finner jo alltid fra de verste sidene av en sak. Det hadde jeg også i bakhodet når jeg så på tv2 hjelper deg i går. Det var bare det at skolen taklet det litt dårlig, litt uprofft lett og slett. Men man kan ikke dømme for mye utifra ett tvprogram nei Endret 9. februar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
The President Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Du har en god innstilling der:) Når det gjelder kostnaden så er det klart at 80k er mye penger. Det er derfor det er veldig, veldig viktig å undersøke nøye før du begynner. Snakk med skolen om et besøk, det bør ikke være noe problem. Husk også å stille alle spørsmål du måtte ha, snakk også gjerne med studenter..... Tidligere studenter er også en god kilde til informasjon om de forskjellige skolene. Lykke til med skolevalget Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Tak takk, sjekket litt opp med HIO nå også. Det virker som de har ett godt opplegg. Så vurderer den skolen sterkt nå. Så hvis jeg kommer inn blir det nok Bachelor i informasjonsteknologi eller Bachelor i anvendt datateknologi > Master in Network and System administration evt ta master på NTNU. Noen som vet hva kravene var for å komme inn på de linjene i fjor? Lenke til kommentar
zica Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (...) Noen som vet hva kravene var for å komme inn på de linjene i fjor? 7906409[/snapback] Poenggrenser Samordna opptak Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Takk zica, da ser det ut som det skal gå bra, selvom det ikke sto noe på informasjonsteknologi. Lenke til kommentar
LadyM Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei! Jeg valgte for noen år tilbake Næringsakademiets 1-årige kurs Webmaster, E-business og Webdesign. Fullstendig bortkastede penger! Læreren hadde ikke de påkrevde sertifiseringer, timene var dårlig planlagt og tilrettelagt, vi gjennomførte ikke de punkter som var satt opp, og vi ble møtt med hjelpesløshet og fiendtlighet da vi som klasse uttrykte vår misnøye til ledelsen. Dette er IKKE tilfredsstillende når man betaler over 60.000,- pr år! Til juleeksamen fikk jeg svært god karakter, noe både lærer og rektor buste ut med i klasserommet rett etterpå. De er underlagt taushetsplikt på dette området, noe jeg ser svært alvorlig på. I perioder dukket ikke lærer opp, og vi fikk ingen undervisning. I ett av fagene forsto ikke læreren selv undervisningsmateriellet vi var pålagt å kjøpe, så denne kostbare boken forble uåpnet. Da lærer etter et halvt år ble avsatt grunnet klassens sterke misnøye med det faglige innholdet, tillot rektor at den aktuelle læreren fikk komme tilbake for å snakke foran klassen. Læreren kom da med verbale personangrep og trusler mot de elevene som var klassekontakter. Rektor sto og så på, men gjorde ingenting. Dette, samt flere alvorlige tilfeller og mangler ved skolen og undervisningen gjorde at flere elever ønsket å holde tilbake sine skolepenger for vårhalvåret. Ettersom svært få av elevene betalte skolen av egen lomme (mange var der via AETAT) ga de fleste opp kampen da de så at det ville bety litt "blod, svette og tårer". Men de som selv hadde betalt syntes saken var verdt å kjempe for, og valgte å slutte på skolen og ønsket tilbakebetaling av pengene. Dette ville NA selvsagt ikke. Etterhvert kom saken opp til skolens høyeste hold, men innen det var mulig å nøste opp i alt ble skolens avdeling (Sandvika) nedlagt, og de ansatte som kjente til saken, sluttet eller ble oppsagt (Kurset Webkandidat er -så vidt jeg vet- heller ikke lenger et av skolens tilbud). De elevene som fortsatt opprettholdt sitt krav om refusjon ble bryskt avvist, og fikk snart inkassokrav i posten. På dette tidspunktet var sakene enkeltstående, dvs. at elevene sto alene i hvert sitt krav. Saken endte for min del i Forliksrådet der Næringsakademiet aldri dukket opp. Saken gikk derfor i min favør. Men papirene fra første halvår, samt eksamen, har jeg aldri fått. Min advarsel til alle er: Loggfør ALT dere er misfornøyd med fra første dag på privatskole, la all klage-korrespondanse gå skriftlig, og ikke nøy deg med det nest beste når du har betalt for det beste! Og hvis noen lurer på min konklusjon, så er den altså: Det eneste positive Næringsakademiet har gjort for meg er at jeg i lys av denne saken har bestemt meg for å studere jus, slik at jeg en gang i fremtiden kan ta rotta på de grådige privatskolene! IKKE STUDÈR VED NÆRINGSAKADEMIET! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Ok, takk for det. Da blir det nok neppe NA. Prøver å komme inn på HIO i første omgang vertfall. Vet dere om de ser på andre ting enn vitnemålet/karakterer når man skal inn dit? Ser de på attester fra arbeidslivet? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 IT-akadmiet i Oslo har Cisco sertifisert lab,Cisco var der selv og skrøt av labben.Det ble regnet som Nord Europas beste lab.Og læreren der har mange års erfaring med nettverksdrift.Hørte NA mistet sine sertifiseringer av Cisco etter en stund pga av mangel på et eller annet. En av lærerene på IT-akademiet var med med starten av det som ble Internet,altså Arpanet.Her snakker vi om dyktige folk. Men til stykket er det lesingen som er hovedjobben for uten den blir det ingen sertifikat.De ser nøye på fravær og slikt der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå