buljong Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Har akkurat oppdatert (Flashet?) BIOS'en på mitt nye ASUS P5N-E SLI hovedkort brukte programvaren i windows. da pc'n boota fikk jeg denne beskjeden: EZ-BIOS: Initializing... EZ-BIOS: Hold the Ctrl key down for status screen or to boot from floppy... EZ-BIOS: Continuing startup... DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER satte så inn CD'n jeg fikk med hovedkortet. Men når pc'n nå booter kommer jeg bare til en DOSmeny: Welcome to ASUS Motherboard Make Disk for DOS menu 1) Nvidia RAID Driver page 2) JMicron JMB36X RAID Driver Page 3) FreeDOS command prompt. Problemet er at jeg kommer ikke lenger enn dette. ikk har jeg Raid disker heller, så jeg er virkelig stuck... Noen som hvet hvordan jeg kommer meg ut her ifra? hjelper det å formatere og legge inn windows på ny? (hvis det er bios som er fu**a? takker for alle svar!! Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Utifra det du beskriver er det som skjer følgende: Maskinen kommer forbi POST og venter å finne operativsystem, men finner det ikke. (Har du installert det? Og har du installert det på RAID?) Du setter inn en CD, men CDen inneholder ikke installer for operativsystem, men drivere. Her bør du vel sette inn Windows-CDen (hvis det er Windows du skal ha da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå