Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med aksesspunkt

Anbefalte innlegg

Hei,

har i lengre tid hentet internett fra huseier, dette har fungert slik: en ASUS WL-500G sender fra adsl modemet (som står i en annen bygning) til et 3COM aksesspunkt i huset mitt, som igjen er kobla til en 3COM trådløs router som sender videre ut i huset. Hadde for en tid tilbake et lengre strømbrudd og etter dette har jeg ikke fått ting til å fungere igjen, virker som innstillingene på aksesspunktet har forsvunnet.

Har satt det opp slik at aksesspunktet har en fast ip (192.168.1.65) som igjen er angitt i 3COM routeren. Routeren har ip'en 10.0.0.1 og tildeler maskinene på nettverket iper i 10.0.0.* rangen.

Får ikke aksesspunktet til å "hente" signalene som kommer fra den andre bygningen. Skal aksesspunktet stå i "Client bridge mode" eller som "Accesspoint"? Har satt riktige IP'er og alt SER ut til å være likt som før strømbruddet. Har det noe å si hvilke kanal aksesspunktet jobber på? Om det skal være samme som routeren feks.?

Skal prøve meg litt mer fram, men hadde satt pris på tilbakemeldinger hvis noen har vært borti det samme eller har forslag.

Henrik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har følgende innstillinger nå og det fungerer fortsatt ikke. Virker ikke som punktet klarer å "hente" signaler fra routeren.

Accesspoint:

accesspoint.jpg

(IP'en er satt til 198.168.1.65, men denne endrer seg automatisk når jeg bruker 3COM' Discovery Application)

Router:

router.jpg

Ingen forslag?

Endret av henrikm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...