1King Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Jeg har en Thomson SpeedTouch 546i V6 fra NGT og ønsker å åpne en port (32459). Jeg har prøvd det meste som jeg har funnet på nett men jeg får bare melding om at porten er lukket. Har winxp og slått av brannmuren der. Denne linken tester om porten er åpen http://www.utorrent.com/testport.php?port=32459 Denne beste linken jeg har funnet, som forklarer hvordan jeg skal gjøre det. http://www.portforward.com/english/routers...v6/Utorrent.htm Selv om jeg gjør alt som står her, får jeg det ikke til. Har også prøvd å deaktivere brannmuren, restartet ruteren. og prøvd å åpne portene fra 32400 til 32500. Jeg har prøvd å åpne andre porter. Får det ikke til. Noen som kan hjelpe meg. På forhånd takk og ønsker alle en god helg. Her har jeg lagt til link som viser Step by Step hva jeg har gjort. (har brukt "Print scrn" for hver ting). viser hva jeg har gjort Endret 9. februar 2007 av 1King Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Du kan bruke telnet for å åpne porter i 546i. http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=333 Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Du har vel ikke en software brannmur integrert i antivirus programmet ditt ? Rekner med at du har rutet den aktuelle porten mot den ip'en som maskinen du skal ha har utorrent på? Lenke til kommentar
1King Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Du kan bruke telnet for å åpne porter i 546i.http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=333 7905424[/snapback] Ok. Men jeg kan ikke noe om det. Kanskje du kan gi meg en meget detaliert beskrivelse (Step by step) for hvordan jeg kan gjøre det? Jeg regner med jeg må kjøre cmd i xp. også skrive alle kommandoene der? Håper du kan og har tid til å skrive en slik "step by steo" til meg. Lenke til kommentar
1King Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Du har vel ikke en software brannmur integrert i antivirus programmet ditt ?Rekner med at du har rutet den aktuelle porten mot den ip'en som maskinen du skal ha har utorrent på? 7905465[/snapback] Jeg bruker kun Norman anti virus, der har jeg ikke noe muligheter for brannmur. Så jeg regner med at det ikke er brannmur i den. Når jeg lager en ny "Spill- & Applikasjonsdeling" med navn 1234 og åpen port (32459) i routeren min , så kobler jeg "Spill- & Applikasjonsdelingså" til " navnet på pc'en min". Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Vist du følger den beskrivelsen som du har linket til. Se under eksempelet som beskriver DCplusplus. Protocol - der velger du TCP/UDP. Port range - der setter du inn port nr du vil bruke. Translate to - her skriver du ip'en din den maskinen som det gjelder. Nå er jeg ikke så godt kjent med denne ruteren, men noe slik som jeg beskrev det skal hjelpe deg på rett vei Lenke til kommentar
1King Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Vist du følger den beskrivelsen som du har linket til. Se under eksempelet som beskriver DCplusplus. Protocol - der velger du TCP/UDP. Port range - der setter du inn port nr du vil bruke. Translate to - her skriver du ip'en din den maskinen som det gjelder. Nå er jeg ikke så godt kjent med denne ruteren, men noe slik som jeg beskrev det skal hjelpe deg på rett vei 7905772[/snapback] Jeg har gjort som på denne siden step by step. 1.Dette har jeg prøvd. Protocol har jeg valgt "any" grunnet du har tre valg. 1.any, 2.TCP 3.UDP. Port range har jeg 32459 til 32459. Translate to har jeg 32459. (og da får du fra 32459 til 32459) Trigger protocol der har jeg valgt "any" Trigger port har jeg ikke noe. 2. dette har jeg prøvd Protocol har jeg valgt "any" grunnet du har tre valg. 1.any, 2.TCP 3.UDP. Port range har jeg 32400 til 32500. Translate to har jeg 32400. (og da får du fra 32400 til 32500) Trigger protocol der har jeg valgt "any" Trigger port har jeg ikke noe. Og mange andre varianter. Tror jeg satt her i går og prøvde i 5 timer uten resultat. Slik jeg har gjort det vises på denne linkenStep by step Endret 9. februar 2007 av 1King Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå