Thend Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Menne, mens vi først er her: Hva er det ordet i Norge med flest konsonanter etter hverandre? Husker vi hadde om det i norsken i 3. klasse, men kommer ikke på ordet. 7907083[/snapback] skjelmskt? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Smile. Det er en hel mil mellom s-en og e-en. Whoho, jeg er morsom. 7907436[/snapback] Jeg lo litt :!: Edit: Finnes det et vanlig norsk ord (ikke sammensatt ord) som har 4 eller mer vokaler i seg? Endret 9. februar 2007 av danno_O Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Studiespesialiserende. ..Jeg synes det er langt Lenke til kommentar
andm Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Dette har blitt tatt opp flere ganger, og svaret er: Norsk har sammenskriving, ergo er det i teorien ingen begrensninger. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Dette har blitt tatt opp flere ganger, og svaret er: Norsk har sammenskriving, ergo er det i teorien ingen begrensninger. 7909376[/snapback] Men det har begrensninger hvis vi bare tar med ord som ikke er satt sammen av flere. Hvis ikke er vel poenget med denne tråden borte? Hvis man bare kan sette sammen så mange ord man gidder. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Menne, mens vi først er her: Hva er det ordet i Norge med flest konsonanter etter hverandre? Husker vi hadde om det i norsken i 3. klasse, men kommer ikke på ordet. 7907083[/snapback] angstskrik ? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Tror det er angstskrik, ja. Det med flest vokaler på rad er saueøya. Før noen sier saueøyaeier: det er ikke et ordentlig ord. Endret 10. februar 2007 av G2Petter Lenke til kommentar
Lima9 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Det legste order er jo "mil". Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 7906552[/snapback] Nei, "smile", for det er en mil mellom s-en og e-en ^^ Endret 10. februar 2007 av Lima9 Lenke til kommentar
LamaLover Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Jeg føler at Saueøyaboer er et ord. Dog det ikke har en kontinuøs rekke konsonanter. Wow, ord er min ting Endret 14. februar 2007 av LamaLover Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Fylkestrafikksikkerhetsutvalgssekretariatslederfunksjonene? Nei, det lengste ordet er karbondioksidbrannslukningsapparatutsprøytningsdysebruksanvisningvedlegginnholdsfortegnels ene Endret 14. februar 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Menne, mens vi først er her:Hva er det ordet i Norge med flest konsonanter etter hverandre? Husker vi hadde om det i norsken i 3. klasse, men kommer ikke på ordet. 7907083[/snapback] Angstskrik? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Grensen er jammen tynn mellom norges lengste ord og norges verste orddelings-feil. Opposisjonspolitkerne er en av de lengste jeg vet om.. Eller hva med: Fylkestrafikksikkerhetsutvalgssekretariatslederfunksjonene? Eller hva med: abebasertpulverbrannslukningsapparatutsprøytningsdysebruksanvisningvedlegginnholdsfortegnelsene Endret 25. februar 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
andm Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 abebasertpulverbrannslukningsapparat 8026140[/snapback] Det er lov å dele opp ord en gang iblant ... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 abebasertpulverbrannslukningsapparat 8026140[/snapback] Det er lov å dele opp ord en gang iblant ... 8028503[/snapback] Les første setningen i innlegget du netopp quotet. Lenke til kommentar
Roach Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Eg vettke Tror d er d hikke greiene Lenke til kommentar
kneili Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Her er verdens lengste ord! Det består av 1914 bokstaver og er et kjemikalie. Methionylglutaminylarginyltyrosylglutamylserylleucylphe nylalanylalanylglutaminylleucyllysylglutamylarginyllysylg lutamylglycylalanylphenylalanylvalylprolylphenylalanylva lylthreonylleucylglycylaspartylprolylglycylisoleucylglutam ylglutaminylserylleucyllysylisoleucylaspartylthreonylleucyl isoleucylglutamylalanylglycylalanylaspartylalanylleucylg lutamylleucylglycylisoleucylprolylphenylalanylserylasparty lprolylleucylalanylaspartylglycylprolylthreonylisoleucylg lutaminylasparaginylalanylthreonylleucylarginylalanylphe nylalanylalanylalanylglycylvalylthreonylprolylalanylgluta minylcysteinylphenylalanylglutamylmethionylleucylalanyl leucylisoleucylarginylglutaminyllysylhistidylprolylthreony lisoleucylprolylisoleucylglycylleucylleucylmethionyltyrosy lalanylasparaginylleucylvalylphenylalanylasparaginyllys ylglycylisoleucylaspartylglutamylphenylalanyltyrosylalanylg lutaminylcysteinylglutamyllysylvalylglycylvalylaspartyl serylvalylleucylvalylalanylaspartylvalylprolylvalylglutamin ylglutamylserylalanylprolylphenylalanylarginylglutamin ylalanylalanylleucylarginylhistidylasparaginylvalylalanylpr olylisoleucylphenylalanylisoleucylcysteinylprolylprolylas partylalanylaspartylaspartylaspartylleucylleucylarginylglut aminylisoleucylalanylseryltyrosylglycylarginylglycyltyr osylthreonyltyrosylleucylleucylserylarginylalanylglycylval ylthreonylglycylalanylglutamylasparaginylarginylalanyla lanylleucylprolylleucylasparaginylhistidylleucylvalylalanyl lysylleucyllysylglutamyltyrosylasparaginylalanylalanylpr olylprolylleucylglutaminylglycylphenylalanylglycylisoleuc ylserylalanylprolylaspartylglutaminylvalyllysylalanylalany lisoleucylaspartylalanylglycylalanylalanylglycylalanylisol eucylserylglycylserylalanylisoleucylvalyllysylisoleucylisol eucylglutamylglutaminylhistidylasparaginylisoleucylgluta mylprolylglutamyllysylmethionylleucylalanylalanylleucylly sylvalylphenylalanylvalylglutaminylprolylmethionyllysylal anylalanylthreonylarginylserine Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hm.... to tråder med samme navn, nemlig Norges lengste ord? - og nå har noen greid å grave fram den eldste, som har hvilt i fred siden februar i fjor, istedenfor å skrive i den nyeste, som har vært flittig brukt i det siste - og hvor den lange ordet ovenfor forlengst er nevnt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=744602&st=60 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 tipptipptipp(...)oldefar <-- Videreførte noe fra forrige emne Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Hørte fra historielæreren min at høyesterettsjustitiarius er det lengste ordet, men det kan selvsagt være feil. Edit: Det sto det i den andre tråden òg, så da er teorien styrket. Endret 27. oktober 2008 av Skugga Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Korleis er det med lange ord VS orddeling? Eller meir nøyaktig, når er det ikkje lov å dele opp eit ord? Ein del av eksempela her er ord som eg ville ha delt opp i fleire ord om eg skule bruke dei. Med oppdeling og litt omrokering får vi: Vedlegg i innholdsfortegnelsene til bruksanvisningen for karbondioksidbrannslukningsapparatets utsprøytningsdyse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå