RMBB Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg tenkte jeg skulle justere opp trykket på turboen min. Men jeg lurte på hvor mye som det lønner seg og lade... Har hørt at rundt 0.8bar skal være bra og ikke gjøre noe skade på motoren. Har en B230 FK motor med orginal turbo. (Denne lader vel 0.3bar...?) Det var en som sa at hvis jeg hadde over 1 bar med trykk så ville topppakningen ryke... Lenke til kommentar
MazdaPower Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg tenkte jeg skulle justere opp trykket på turboen min. Men jeg lurte på hvor mye som det lønner seg og lade...Har hørt at rundt 0.8bar skal være bra og ikke gjøre noe skade på motoren. Har en B230 FK motor med orginal turbo. (Denne lader vel 0.3bar...?) Det var en som sa at hvis jeg hadde over 1 bar med trykk så ville topppakningen ryke... 7905118[/snapback] gå greit med 1bar ladetrykk på disse. har en kompis som kjører med 1bar ladetrykk +bensinchipen.. ikke noe problem og han har atpåtil automat. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg tenkte jeg skulle justere opp trykket på turboen min. Men jeg lurte på hvor mye som det lønner seg og lade...Har hørt at rundt 0.8bar skal være bra og ikke gjøre noe skade på motoren. Har en B230 FK motor med orginal turbo. (Denne lader vel 0.3bar...?) Det var en som sa at hvis jeg hadde over 1 bar med trykk så ville topppakningen ryke... 7905118[/snapback] gå greit med 1bar ladetrykk på disse. har en kompis som kjører med 1bar ladetrykk +bensinchipen.. ikke noe problem og han har atpåtil automat. 7925155[/snapback] Ok... Men tror jeg legger meg på 0.8;) For og være sikker... Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 intercolleren bli lei av 1.2-1.3 i lengden. ellers er det det "optimale" trykket, over 1.3 begynner det å røgne fælt på snurra.. en noe vassere kam anbefales også Lenke til kommentar
twentyfour Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Kjører med ca 0,8 på 940en her... Ville helst ikke ha over 1 bar. Fyller 95 oktan i tillegg. Har viking chip Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 gnient å fylle 98.. utgjør så ufattelig lite i den store sammenhengen! skal helst ha 98 på orginalt Lenke til kommentar
Maxvarv Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg tenkte jeg skulle justere opp trykket på turboen min. Men jeg lurte på hvor mye som det lønner seg og lade...Har hørt at rundt 0.8bar skal være bra og ikke gjøre noe skade på motoren. Har en B230 FK motor med orginal turbo. (Denne lader vel 0.3bar...?) Det var en som sa at hvis jeg hadde over 1 bar med trykk så ville topppakningen ryke... 7905118[/snapback] Justerer du opp turbo trykket fra originalt uten chip, så er det nok best å kjøre med 98 okt ja, minsker faren for tenningsbank. Og bilen vil gå pittelitt bedre Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 ojh skreiv feil! mente selvfølgelig 95! på en tank sparer man en 50lapp, som garantert blir brukt på piss uansett, så mitt råd er hvertfall fyll 98 uansett! *alle har sikkert lest tester av shell's V power, og hvor enestående den er, brenner reint, gir mer effekt osv, grunnen er at disse testene er samtlige med den tyske v poweren, som er 99 oktan, eller 102 eller hva det er, og ikke 95 som vi har i norge. så ja, 98! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Holder meg til det kloke b230ft skriver her... Har selv en 940 med originalsnurre og t-kam (blæh, turbonetics-snurre og KGTrimnings KG2T-kam venter spent på meg (og deg b230ft...)), funker snus på 1.2bar. Men det kan lønne seg å bytte til IC med alu-koblinger istedetfor den plasten som sprekker hvis du lar turboen få masse mat... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Trodde disse hadde trykksperre på rundt 1 bar jeg. en kollega kjører på 0,8, men da kutter`n når det blir for kaldt ute. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Han kollega'n din kjører sikkert uten chip da antar jeg? Det er ingen trykksperre på disse bilene, men trykklokka bør byttes for å kunne justere trykket lengre enn 0.8bar. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Har fått ladetrykksmåler nå, men lurer litt på hvor den skal koblet til. Det er en tapp på forgasseren og en på selve turboen. Noen som har montert måler? Som vet hvor den skal sitte? Lenke til kommentar
twentyfour Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Skal vel kobles på vakumslangen som går til den orginale dumpen vist jeg ikke tar helt feil... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 ... eller fjerne en blindplugg på innsuget og sette inn en nippel og ta slangen derfra istedet. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 For eksempel denne? Skru ut den og sette i slangen der...? Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 drukket maling eller? lite med forgasser på motor'n din;) men ja der du har pil funker fint. eller en av de andre slangene som går derfra. det med trykkvakt er litt så som så, noen har, noen har ikke. mener jeg kan sikkert si at ingen etter 94/95 har, uansett Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Funket bra og koble til der Lader 0.3 bar på maks. Men har denne måleren, den bråker. Når turboen byner og lade kommer den en riste lyd fra måleren. Rasler på en måte. Noen som har vert borti dette? Kan vel ha en god sammenheng med at den kosta ca 200,- eller noe. Kan det være at jeg ikke har strammet festet til slangen? Endret 8. mars 2007 av Jyztrik Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 hmm..skal ikke være noe raslelyder nei! er nåla stabil eller ligger den å vipper? 0.3 er det en FK "skal" lade, men med chip kan du fint legge til 1bar Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) hmm..skal ikke være noe raslelyder nei! er nåla stabil eller ligger den å vipper?0.3 er det en FK "skal" lade, men med chip kan du fint legge til 1bar 8112147[/snapback] Det rasler. Som om Nåla er ikke stabil. Den ligger og durrer når motoren står på tomgang. Så fort jeg nermer meg 0 og den byner og lade kommer raslelyden. Høres ut som om askebegeret er fullt av penger som ligger og rasler... Stikker innom bilxtra i dag og hører med dem. Endret 9. mars 2007 av Jyztrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå