IdLeR_ Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Jeg skal ordne laptopen til min far og må i den forbindelse kjøpe nytt os. Det beste for den maskinen (ca 3 år gammel) er å kjøpe windows xp, men jeg ser på nettsidene til elkjøp og expert at de kun har vista. Komplett har også bare noen få eksemplarer av xp. Ifølge min bror, som er dataingeniør, er ikke vista noe bedre enn xp og det kan vel muligens være problemer med drivere til diverse hardware? Jeg har to stasjonære maskiner selv og vurderer å oppgradere til 64-bits vista. Jeg kjører 32-bits xp pro nå og ønsker å utnytte prosessorene mine skikkelig. Det jeg lurer på i den forbindelse er om jeg vil finne drivere til all hardwaren min. Maskin 1: -Creative Soundblaster Live 5.1 Digital -Silicon Image Raid-kontroller (Asus A8N-Sli Premium hovedkort) -Logitech QuickCam Pro 4000 Webcam -Logitech G15 Keyboard og G5 mus. -WD My Book Pro 500GB på Sunsway/ST Lab PCI FireWire800 2+1P 2x 9-pin (1394b), 1x 6-pin (1394a) -Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"Ultra/2400PCX Golden",2xDVI -Plextor DVD-brenner PX-716A IDE Retail -Pioneer DVD 117 - DVD-ROM-stasjon - IDE -AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB -Western Digital USB2.0/Firewire 250GB 8MB -Mitsumi Diskettstasjon 1.44MB -HP psc 2110 - multifunksjon ( farge ) -EMagic UH 2700 - hub - 7 porter Maskin 2: -ABIT AV8, KT800PRO, Socket-939 KT800PRO,SATA,GbLAN,ATX,Dual-CH -AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512Kb -TerraTec Cinergy 400 TV, Tv-kort PCI, Stereo -Plextor CD-brenner 48x/24x/48x -Creative Sound Blaster Audigy 2 Platinum -Logitech Cordless Desktop Optical - tastatur , mus Ja, jeg burde sikkert sjekke alle produsentsidene selv, men kanskje noen har litt bedre overblikk over hva som støttes i praksis? Jeg er spesielt usikker på firewire-kontrolleren på Maskin 1 Kan jeg installere samme os på alle tre maskinene uten å måtte kjøpe flerbrukerlisens? (samme ip) På forhånd takk for innspill! Toon Endret 9. februar 2007 av LT^ Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg har vært i kontakt med Elkjøp og de hadde ikke XP i butikkene sine i Bergensområdet De kunne bestille og da kostet det 2495,- Det synes jeg kanskje var en smule dyrt .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå