Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fildeling på lan

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er det riktige stedet å poste det, men jeg har et problem innen lan. Her er det: Vi får ikke delt filer, vel alle andre enn jeg får det. Det som skjer er: Jeg går på mine nettverksteder så når jeg skal til vise datamaskiner i gruppen så kommer det en feilmelding som sier at MsHome ikke er tilgjengelig... :hmm: Har noen av dere et svar?

Hvert seriøse svar vil bli tatt med takk :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes alltid det er knotete å få til deling av filer på microsoft nettverk. Jeg regner med at MSHome er arbeidsgruppen din, prøv å bytt din arbeidsgruppe til det de andre maskinene har. Du finner arbeidsgruppen under Min Datamaskin(høyreklikk) -> Egenskaper -> DatamaskinNavn -> Nettverk (eller noe der)

Ellers har jeg ingen andre gode tips. Selve posten burde kanskje ligget under Hardware delen av forumet, tror det er lettere å få svar der. Prøv å få en moderator til å flytte den hvis du ikke får noen andre svar her.

nAz-guL :green:

Lenke til kommentar
Jeg syntes alltid det er knotete å få til deling av filer på microsoft nettverk. Jeg regner med at MSHome er arbeidsgruppen din, prøv å bytt din arbeidsgruppe til det de andre maskinene har. Du finner arbeidsgruppen under Min Datamaskin(høyreklikk) -> Egenskaper -> DatamaskinNavn -> Nettverk (eller noe der)

Ellers har jeg ingen andre gode tips. Selve posten burde kanskje ligget under Hardware delen av forumet, tror det er lettere å få svar der. Prøv å få en moderator til å flytte den hvis du ikke får noen andre svar her.

nAz-guL :green:

7904690[/snapback]

Takk uansett

Lenke til kommentar

Det som skjer:

Du har koblet opp flere maskiner til samme nettverk.

1.)Det første du må gjøre er å sette alle på samme arbeidsgruppe:

a.) Start -> Mine nettverkssteder ->Installer hjemmenettverk eller lite kontornettverk -> Veiviser:

1.) Klikk Neste

2.) Huk av "Ignorer frakoblet nettverksmaskinvare", Neste

3.) Velg "Denne datamskinen kobler til Internett gjennom en gateway, eller gjennom en annen datamaskin på nettverket", Neste

4.) Før inn Datamaskin navn etc, Neste

5.)Velg arbeidsgruppe - Den må være lik på alle maskinene, der kan det f.eks. stå "MSHOME"/"NETPLAY" etc., Velg slå på fil- og skriverdeling.

6.) Klikk Neste

7.) Vent litt

8.) Velg: Fullføre veiviseren, jeg trenger ikke å kjøre veiviseren på andre datamaskiner.

9.) Fullfør

b.) Denne veisiseren må kjøres på alle maskinene, slik at alle i samme arbeidsgruppe.

2.) Alle maskinene må Motta Automatisk IP under Internet Protokol

3.) Alle må slå av brannmurene sine, Slå av Windows brannmur.

4.) Brannmur med Norton Internet Security:

a.) Konfigurer Personlig Brannmur -> Nettverk -> Legg til:

1.) Enkeltområde, f.eks. 192.168.0.1

2.) Adresseområde f.eks. 192.168.0.100 - 192.168.0.199 (D-link)

5.) Gå til Mine nettverkssteder og sjekk om du finner dine filer nå. Sjekk "Vis datamaskiner i arbeidsgruppen"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...