Hockax Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg vet ikke om dette er det riktige stedet å poste det, men jeg har et problem innen lan. Her er det: Vi får ikke delt filer, vel alle andre enn jeg får det. Det som skjer er: Jeg går på mine nettverksteder så når jeg skal til vise datamaskiner i gruppen så kommer det en feilmelding som sier at MsHome ikke er tilgjengelig... Har noen av dere et svar? Hvert seriøse svar vil bli tatt med takk Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg syntes alltid det er knotete å få til deling av filer på microsoft nettverk. Jeg regner med at MSHome er arbeidsgruppen din, prøv å bytt din arbeidsgruppe til det de andre maskinene har. Du finner arbeidsgruppen under Min Datamaskin(høyreklikk) -> Egenskaper -> DatamaskinNavn -> Nettverk (eller noe der) Ellers har jeg ingen andre gode tips. Selve posten burde kanskje ligget under Hardware delen av forumet, tror det er lettere å få svar der. Prøv å få en moderator til å flytte den hvis du ikke får noen andre svar her. nAz-guL Lenke til kommentar
Hockax Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg syntes alltid det er knotete å få til deling av filer på microsoft nettverk. Jeg regner med at MSHome er arbeidsgruppen din, prøv å bytt din arbeidsgruppe til det de andre maskinene har. Du finner arbeidsgruppen under Min Datamaskin(høyreklikk) -> Egenskaper -> DatamaskinNavn -> Nettverk (eller noe der) Ellers har jeg ingen andre gode tips. Selve posten burde kanskje ligget under Hardware delen av forumet, tror det er lettere å få svar der. Prøv å få en moderator til å flytte den hvis du ikke får noen andre svar her. nAz-guL 7904690[/snapback] Takk uansett Lenke til kommentar
Hockax Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Det funket desverre ikke for alle har mshome, men har noen no flere tips?? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 har gode erfaringer med å bruke filezilla ftp-server. det er bestandig noe kødd med windows fildeling :/ Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Les sticky Har du prøvd veiviser for nettverk? Finnes også ett program som hjelper deg å sette opp nettverk med XP. Husker ikke navnet i farten, men det kommer sikkert noen innom med en link.. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 bruk direct connect Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 bruk direct connect 7912279[/snapback] Som spetsnaz sier, bruke DC, sett opp en lokal dc server alle kobler seg til, da har du også muligheten til å søke blandt hva som er delt. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Ta å koble til maskinene direkte på ip. F.eks. \\10.0.0.8 (dette var bare en eksempel IP. Sikkert noe helt annet i ditt nettverk) i explorer eller run menyen. Endret 10. februar 2007 av Ganjaman Lenke til kommentar
Hockax Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Masse fine svar disse skal testes. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 gå inn i regedit (wintast + R -> skriv regedit -> trykk enter) naviger deg gjennom dette: HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CURRENT CONTROL SET CONTROL LSA og sjekk at dette er sant: restrictanonymous - 0 Lenke til kommentar
tcleroe Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det som skjer: Du har koblet opp flere maskiner til samme nettverk. 1.)Det første du må gjøre er å sette alle på samme arbeidsgruppe: a.) Start -> Mine nettverkssteder ->Installer hjemmenettverk eller lite kontornettverk -> Veiviser: 1.) Klikk Neste 2.) Huk av "Ignorer frakoblet nettverksmaskinvare", Neste 3.) Velg "Denne datamskinen kobler til Internett gjennom en gateway, eller gjennom en annen datamaskin på nettverket", Neste 4.) Før inn Datamaskin navn etc, Neste 5.)Velg arbeidsgruppe - Den må være lik på alle maskinene, der kan det f.eks. stå "MSHOME"/"NETPLAY" etc., Velg slå på fil- og skriverdeling. 6.) Klikk Neste 7.) Vent litt 8.) Velg: Fullføre veiviseren, jeg trenger ikke å kjøre veiviseren på andre datamaskiner. 9.) Fullfør b.) Denne veisiseren må kjøres på alle maskinene, slik at alle i samme arbeidsgruppe. 2.) Alle maskinene må Motta Automatisk IP under Internet Protokol 3.) Alle må slå av brannmurene sine, Slå av Windows brannmur. 4.) Brannmur med Norton Internet Security: a.) Konfigurer Personlig Brannmur -> Nettverk -> Legg til: 1.) Enkeltområde, f.eks. 192.168.0.1 2.) Adresseområde f.eks. 192.168.0.100 - 192.168.0.199 (D-link) 5.) Gå til Mine nettverkssteder og sjekk om du finner dine filer nå. Sjekk "Vis datamaskiner i arbeidsgruppen" Lenke til kommentar
cronic Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hadde samme problemet jeg også. Har du norton antivirus eller noe sånt ? Prøv å deaktivere firewall,og se hva som skjer. Det hjalp i mitt tilfelle . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå