Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill blir av og på trege i perioder.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Dette er mitt første emnet her på forumet. Håper jeg kan få svar på mine spørsmål her, og hjelpe andre så mye jeg kan!

Problemet mitt:

Når jeg spiller et spill, begynner det å gå tregt etter en kort periode. Jeg ville ikke akkurat ha kalt det hakking, alt går bare så tregt. Det varer kanskje 5 sekunder, så er alt normalt igjen, før det starter på nytt igjen etter kanskje 5 sekunder. Av og på hele tiden.

Dette gjelder hvilket som helst spill. Det kan være enkle 2D spill på 123spill, eller for eksempel Warcraft III eller Diablo. Det er omtrent ingen forskjell, uansett om jeg spiller over internett eller ikke.

Jeg er usikker på hvordan det hele startet. Problemet har inntruffet de siste 5-6 månedene, så lenge jeg kan huske. Husker dessverre ikke hva jeg da hadde gjort, men jeg tror ikke det var noe spesielt jeg gjorde. Dette er virkelig frustrerende!

Hva jeg har gjort for å prøve å løse problemet:

Jeg har:

- Pentium 4 3.0 Ghz

- 1 GB minne (512 er satt inn, fikk ingen problemer da)

- ATI Radeon 9600XT 256 MB (Har de nyeste driverne)

- SB Audigy Audio [4400]

Maskinen er en Fujitsu Siemens med Windows XP Home. Internett-linja mi er på 4 mbit, så jeg tviler på at problemet ligger der. Jeg har et nyoppdatert Norman Viruscontrol-program, og kjører Ad-aware/Spybot regelmessig minst èn gang i uken. Jeg har også den nyeste versjonen av DirectX, så jeg tviler på at mine specs er problemet.

Når det er sagt, så har jeg et problem med lyden min. Det har også vart veldig lenge. Der er problemet at jeg ikke får avspilt lyd, uten at jeg bruker headset. Hvis jeg ikke bruker headset, hører jeg bare bassen, og ingen lyd fra mine 2 andre høytalere. Hvis jeg bruker headset fungerer lyden helt fint. Har dette noe med saken å gjøre tror dere? Jeg har ikke oppdatert lyd-driverne på en stund.

Jeg er redd dette er all informasjon jeg kan gi dere, dessverre. Håper dere kan hjelpe så godt dere kan! Har dere noen spørsmål skal jeg prøve å svare på de så godt jeg kan. Har ingen anelse om hva problemet kan komme av.

På forhånd takk!

Frustrert 15-åring :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan og vere eit program som ligger i bakgrunnen og bruker periodevis mye ressuser.

Trykk Ctrl+Alt+Delete --> Gå til vinduet prosseser. Der vil du sjå alle prossesane som maskinen kjører samt kva forbruk dei har i minne og CPU. Mens det vindauge er oppe så kjør/jobb med eit program og sjå etter om der er ein prosses som periodevis bruker mye ressuser. vanligvis er det antivirus program eller antispyware program som ligger å stjeler mye ressuser, eller at du har spyware kansje.

Lenke til kommentar
Kan og vere eit program som ligger i bakgrunnen og bruker periodevis mye ressuser.

Trykk Ctrl+Alt+Delete --> Gå til vinduet prosseser.  Der vil du sjå alle prossesane som maskinen kjører samt kva forbruk dei har i minne og CPU. Mens det vindauge er oppe så kjør/jobb med eit program og sjå etter om der er ein prosses som periodevis bruker mye ressuser. vanligvis er det antivirus program eller antispyware program som ligger å stjeler mye ressuser, eller at du har spyware kansje.

7906248[/snapback]

Jeg glemte å nevne at dette ikke var en del av problemet. Jeg har ofte en del prosesser som kjører samtidig, men ingen krever mye minne/cpu. Dessuten hjelper det ikke å fjerne de uansett :hmm:

Når det kommer til støvet, så må jeg vel sjekke dette ut :p

EDIT: I dag merket jeg at når jeg f.eks. spiller Diablo, så er bruken av CPU helt oppe i 100% til tider. Skal det være sånn? Jeg tenkte på at når jeg har en såpass bra prosessor(3.0Ghz) i forhold til hva spillet krever, så skal det vel ikke kreve så mye av CPU'en? Vet ikke så mye om dette. Kanskje det kan være noe galt med prosessoren?

Endret av Zoomie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...