Gå til innhold

Nokia N73 eller SE K800i


Anbefalte innlegg

Skal ha ny mobil innen en ukes tid. Må bare få solgt unna den Nokia 6680 jeg har først. Har studert mobiler og har jo veldig lyst på N80, men så mye penger har jeg ikke så det blir enten N73 eller SE K800i

 

Jeg liker å ta bilder, det skal være sagt. Og jeg leste at K800i tar utrolig fine og klare bilder. For å være mobil.

 

Andre som har noen + sider og - sider om de mobilene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en K800i, solgte den fordi jeg var skuffet over kameraet og en alarm det ikke var mulig å justere volumet på.

 

K800 bilder blir bra under gode lysforhold, men håpløse ved den minste antydning til motlys. I tillegg tar det for lang tid til bilde er tatt fra man trykker på utløseren. Det ødelegger de fleste motiv med futt i så med mindre du skal ta landskapsbilder så foreslår jeg at du kjøper deg et fotoapparat.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en K800i, solgte den fordi jeg var skuffet over kameraet og en alarm det ikke var mulig å justere volumet på.

 

K800 bilder blir bra under gode lysforhold, men håpløse ved den minste antydning til motlys. I tillegg tar det for lang tid til bilde er tatt fra man trykker på utløseren. Det ødelegger de fleste motiv med futt i så med mindre du skal ta landskapsbilder så foreslår jeg at du kjøper deg et fotoapparat.

7904584[/snapback]

 

Jeg har et greit digital kamera til å ta bilder, men er ikke alltid jeg har med det ut. Men mobilen er alltid med. Derfor jeg vil ha litt bra kamera i tilfelle noe skjer og jeg vil ta bilde av det

Lenke til kommentar
Ja, jeg sitter jo nå med en av de treigeste mobilene (Nokia 6680). Den har jeg hørt er mye mye treigere

7906910[/snapback]

det er så feil så feil.. hadde nokia 6680 før jeg kjøpte meg nokia n73 me.. Natt og dag, men nå kommer det helt ann på hvordan du bruker telefonen.. altså man skal ALDRI bruke telefonminnet!

Lenke til kommentar
Ja, jeg sitter jo nå med en av de treigeste mobilene (Nokia 6680). Den har jeg hørt er mye mye treigere

7906910[/snapback]

det er så feil så feil.. hadde nokia 6680 før jeg kjøpte meg nokia n73 me.. Natt og dag, men nå kommer det helt ann på hvordan du bruker telefonen.. altså man skal ALDRI bruke telefonminnet!

7907568[/snapback]

 

 

blir n73 MYE tregere vis man bruker telefon minnet?hadde tenkt å vente en litt med å kjøpe minnekort men kanskje ikke?hvor mye bilder får man ca. plass på på tlf minnet?

Lenke til kommentar

Det finnes flere duell-tester mellom N73 og K800i. Her er en av ny dato:

 

http://www.gsmarena.com/kg920_k800_n73_photo-review-125.php

 

Jeg har selv N73, og en av telefonens styrker er kameraet. Men den er ganske treig, og med Symbian S60 mangler den bl.a repetisjon av vekking, nedtellingstidtaker, noe jeg trenger. Dessuten har lydopptakeren en grense for ett minutts opptak. Og det går ikke an å endre. Riktignok kan man sikkert finne tredjeparts programvare, men dette burde da vært på plass ved kjøp! Til og med minnekort må man kjøpe, men det koster ikke all verden, og da kan man velge størrelsen selv.

 

Dessuten regner jeg med at K80i overgår N73 på mp3-spiller. Selv om den ikke er en Walkman-modell.

 

 

Men for all del: Begge er gode produkter. N73 gir muligheter for mange flere tilleggsprogrammer enn K800i, i og med at det har Symbian OS. Sjekk nærmere hvilke behov du har.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Jeg har selv N73, og en av telefonens styrker er kameraet. Men den er ganske treig, og med Symbian S60 mangler den bl.a repetisjon av vekking, nedtellingstidtaker, noe jeg trenger. Dessuten har lydopptakeren en grense for ett minutts opptak. Og det går ikke an å endre. Riktignok kan man sikkert finne tredjeparts programvare, men dette burde da vært på plass ved kjøp! Til og med minnekort må man kjøpe, men det koster ikke all verden, og da kan man velge størrelsen selv.

7907797[/snapback]

Du veit at det finnes drøssevis av programmer som dekker det du sier det :)?

Hadde dette på min Nokia 6680, som også fungerer på N73.

 

leif: så at du skrev tredjeparts

Endret av eikum
Lenke til kommentar
Jeg har selv N73, og en av telefonens styrker er kameraet. Men den er ganske treig, og med Symbian S60 mangler den bl.a repetisjon av vekking, nedtellingstidtaker, noe jeg trenger. Dessuten har lydopptakeren en grense for ett minutts opptak. Og det går ikke an å endre. Riktignok kan man sikkert finne tredjeparts programvare, men dette burde da vært på plass ved kjøp! Til og med minnekort må man kjøpe, men det koster ikke all verden, og da kan man velge størrelsen selv.

7907797[/snapback]

Du veit at det finnes drøssevis av programmer som dekker det du sier det :)?

Hadde dette på min Nokia 6680, som også fungerer på N73.

 

leif: så at du skrev tredjeparts

7908905[/snapback]

 

Ok, vi kan kutte ordet tredjeparts, men ellers er vi vel ganske enige :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...