Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelm som tåler å mistes i bakken?

kennyo

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut hjelmen min til sesongen tenkte jeg. Den jeg har er av plast (ikke glassfiber), av 3 grunner jeg ble fortalt av selgeren den gang: 1. Den blir ikke svekket om jeg fomler den i bakken (noe jeg gjør med jevne mellomrom...) 2. Den er billigere. 3. Den er lettere.

Noen som kan bekrefte disse påstandene? Hva er i så fall vitsen med glassfiber da?

Evt. kom med forslag til en rimelig helhjelm, evt. hvilken type jeg bør se etter som tåler mine klønete fingre. Kjører tung mc, men driver ikke med racing eller noe annet ekstremt.

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bytte ut hjelmen min til sesongen tenkte jeg. Den jeg har er av plast (ikke glassfiber), av 3 grunner jeg ble fortalt av selgeren den gang: 1. Den blir ikke svekket om jeg fomler den i bakken (noe jeg gjør med jevne mellomrom...) 2. Den er billigere. 3. Den er lettere.

Noen som kan bekrefte disse påstandene? Hva er i så fall vitsen med glassfiber da?

Evt. kom med forslag til en rimelig helhjelm, evt. hvilken type jeg bør se etter som tåler mine klønete fingre. Kjører tung mc, men driver ikke med racing eller noe annet ekstremt.

7904387[/snapback]

Se på den Ehren bruker på introen i Jackass the movie :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

7904387[/snapback]

Fiberhjelmene er kanskje ikke så robuste, men hvis du først kommer ut for en ulykke, er det bedre med fiber-hjelm. Den klarer å gjøre presset på hodet ditt jevnt, og bedre enn plast....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...