Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kor masse koster lappen?


MrBirken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
j har bursdag i oktober er 15år  jeg kan ta moped lappen når j er 15 ikke sant? :hmm:  men je må jo vente til j er 16 da!! :blush:  :thumbdown:

8191090[/snapback]

Du kan ta teorikurs hos kjøreskole ja, men du må vente til du er fylt 16 før du kan ta teoriprøven hos biltilsynet. Når du har tatt den får du utlevert sertfikatet. :)

Lenke til kommentar
Det er da virkelig tull.. Du kan da ta teori prøven før du er 15? Eller er det andre regler for lett mc og moped? Jeg tok lett mc teorien da jeg var 15, men fikk ikke ta oppkjøring før jeg var 16..

8192620[/snapback]

Det er ikke oppkjøring på moped. Du må ta teorien når du er fylt 16 år. Andre regler enn på bil her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De nye reglene sier at alle som vil kjøre moped trenger førerkort. Den gamle regelen om at

dem over 20 år ikke trenger førerkort gjelder ikke lenger.

 

MEN, hvis man var 20 år før 01.01.2005, så trenger man ikke noen førerprøve

engang for å kunne få utstedt mopedførerkortet, så lenge man har vandels- og

helseattest iorden.

 

Mer info:

http://www.vegvesen.no/servlet/Satellite?c...nholdMal&c=Page

(Nesten nederst)

Lenke til kommentar

Man kan ikke lenger kjøre traktor med billappen, med mindre man ikke tar BE-kurset. Man kan heller ikke lenger kjøre moped med traktorlappen.

 

Mopedlappen vil jeg tro koster alt fra 5000-8000 kr, alt fra hvor man tar den. Men husk på at 2500-3000 av dissa "slipper man" unna med når man skal ta billappen da. På ungdomsskolen der jeg gikk betaler man nå 1100 kr. Det er for grunnkurs samt mopedlappen. Billig? Ja, det vil jeg påstå! :) Pluss de ca 720 som biltilsynet skal ha for å gi deg lappen og førerprøva da..

Lenke til kommentar

Grunnkurset koster ca 2000,- basta :p

+ Ca 700 kr til biltilsynet for teori, lappen og bilde som de tar på stedet.

 

+Jeg betalte 650 kr for forsikring samt lån av moped og kjøretimer på skolen.

For meg ble dette under 3500,- for alt.

 

Grunnkurset slipper du å ta når du skal ta bil-lappen, da man allerede har tatt dette om man har tatt moped lappen.

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
Grunnkurset koster ca 2000,- basta  :p

+ Ca 700 kr til biltilsynet for teori, lappen og bilde som de tar på stedet.

 

+Jeg betalte 650 kr for forsikring samt lån av moped og kjøretimer på skolen.

For meg ble dette under 3500,- for alt.

 

Grunnkurset slipper du å ta når du skal ta bil-lappen, da man allerede har tatt dette om man har tatt moped lappen.

8322842[/snapback]

 

 

Ja, sant d... Tar du mørkekjøring og trafikalt grunnkurs, så slipper du å ta det når bil lappen nærmer seg. Det er godt og vite... Men TGK må man jo ta uansett....

Lenke til kommentar
I Haugesund koster mopedlappen ca 5000kr inkl Trafikalt grunnkurs. Traktorlappen koster ca 8000kr. Jeg skal selv ta mopedlappen neste måned. :D

8074596[/snapback]

jeg tenkte også litt på å ta lappen i haugesund snart. tar det egentli på skolen her jeg bor men kjørelæraren er jo så forbanna treig. kunne hatt alppen for to månar siden. men hva tror du det koster når jeg har trafikalt grunnkurs og 4 timer i kjøregård

Lenke til kommentar
Trafikaltgrunnkurs: 3000,-

Moped lappen       : 4700,-

 

Sum totalt: 7700,-

 

:(

 

Jeg har bare tatt trafikalt G.Kurs.

8172633[/snapback]

 

 

eeeee jeg tok trafikaltgrunnkurs kosta 1700 her! :roll:

8187943[/snapback]

 

trafikalt: 2700 med mørkekjøring..

Lappen: ? er ikkje sikker, eg skal ta lappen på lett mc.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...