Gå til innhold

Hvorfor ikke radio i handsfree?

koda

Anbefalte innlegg

SE W880i kommer uten radio, noe som gjør at den blir uaktuell for meg desverre.

Et annet minus i dag er at for å få radioen til å fungere på mobiler generelt, må man jo ha koblet til hansfree-en som brukes som antenne. Det betyr at radio heller ikke fungerer når man bruker bluetooth-hansfree.

Så hvorfor kan man ikke dytte radioen inn i selve bluetooth-enheten? Man får jo bittesmå radioer ellers, så det burde vel gå greit?

(Mobiltelefonselskaper: bare å sende meg en IM, så skal jeg vurdere å bytte jobb:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jeg helt enig i! Av all teknologi som puttes inn i en mobil er radio en av de eldste. Jeg kan ikke skjønne hvorfor mobilprodusentene kutter ut en så viktig funksjon. Det var nettopp av denne grunn at K610i var uaktuell for meg.

I en krisesituasjon (krig, katastrofe) kan jo radioen være livsviktig for å motta informasjon. Radioen krever lite vedlikehold, det finns masse å høre på hele døgnet, den krever lite strøm, den er lett tilgjengelig og den er gratis.

Enda et tips til mobilprodusentene: Det burde i det minste være mulig å koble til medfølgende headset og bluetooth-headset samtidig! Med det vanlige headsettet tilkoblet kan lyden routes til høyttalerene. Det burde også være mulig å sende lyden til bluetooth-headset (da kunne man ha mobilen liggende trygt i lommen eller i ryggsekken og samtidig høre radio).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...