marcus Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Noen som vet hvordan jeg kan få satt riktig skjermoppløning i ubuntu? Bruker en 19" widescreen skjerm (oppløsing ca1400*900), men finner ikke denne oppløsningen under oppløsnings innstillingene i ubuntu, bare standard oppløsninger til 4:3 skjermer. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) kjør dette fra terminal sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backup * for backup av xorg sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg så underveis setter du på valgte oppløsninger Endret 9. februar 2007 av ogger Lenke til kommentar
marcus Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Skal prøve etterpå for å se om jeg får det til, aldri drevet noe med linux før... Er det muligheter for å få tilgang til de andre harddiskene mine også, på en enkel måte? (de jeg brukte som d: og e: når jeg brukte windows). Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 da kan du prøve med ntfs-3G Lenke til kommentar
marcus Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 kjør dette fra terminal sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backup * for backup av xorg sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg så underveis setter du på valgte oppløsninger 7904331[/snapback] får det ikke til, får spørsmål om passord etter jeg har skrevet inn den første linja, og der får jeg ikke skrevet inn noe (ingen av tastene fungerer)? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Tastene fungerer, men du får ikke se hva du skriver. Du må bare huske passordet ditt og taste i "blinde". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå