SkyFish Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei, tenkte jeg skulle spørre dere om hjelp siden jeg ikke lenger driver så mye med bygging av pcer, men har gjort det endel før i tiden. Dog når jeg skulle gjøre det nå virka det ganske mye mer innvikla, så jeg mistenker at jeg har noe ukopatibel hardware eller noe. Håper dere kan hjelpe meg. Jeg kjøpte en Shuttle SB81P (brukt) fra Mpx, med en Pentium 2,4ghz core2duo prosessor og et geforce skjermkort, men siden pc'en har integrert skjermkort prøver jeg først med det nå, så da kan jeg utelukke skjermkortet. Ram'en jeg bruker er fra min forrige pc, så jeg lurer litt på om det er Ram'en sin feil. Bruker 2x512mb TwinMOS PC3200(CL2,5) DDR-DIMM brikker. Siden det er en brukt vare så var alle kabler til hovedkort osv koblet i når jeg fikk pc'en hjem til meg unntatt harddisker osv, men dette kan jeg såklart å koble i. Ser dere noe jeg burde skifte ut her? Det som skjer når jeg skrur på pc'en er at alle vifter starter (cpu, kabinett og strømforsyninga) og det som skal lyse lyser, men det kommer ingen bilde på skjermen min, ikke et lite glimt engang. Og det kommer ingen pipelyder heller. Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Rammen din er ddr brikker.. kanskje du skal ha ddr2 brikker..? Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Rammen din er ddr brikker.. kanskje du skal ha ddr2 brikker..? 7904289[/snapback] Hei, det er vel forskjellige pin nr på de? DDR brikkene mine passer ned i slot'en, men broren mine sine DDR2 brikker passer ikke. Men i hovedkortboka står det: Double -side X16 DDR-SDRAM chips are not supported. Registered DIMM are not supported. Only unbuffered without ECC DIMM are supported. Men de 3 tinga der er vel bare sånn jallaram? eller er det virkelig noe spesielt jeg burde se etter når jeg kjøper ram til dette hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå