galdurah Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Etter at posten hadde rota fælt, så fikk jeg utstyret mitt i går. Har store stabilitetsproblem med følgende oppsett; (Alt er kjøpt brukt og skal fungere) Msi k8n-neo2 platinum amd64 x2 4200+ 2x corsair 3500cl2 nvidia 7600gt fikk til slutt installert winxp men er meget ustabilt. Av og til så vil faktsisk ikke pc boote. Resetter cmos og da booter den... Skulle ta av kjøler og rense og da skjedde det noe rart. Cpu fulgte med kjøleren. Såg da at 4 - 5 pinner på cpu blei bøyd. Fikk bøyd de til igjen. Prøvde å kjøre oblivion og da resetter alt seg. Merker at når maskinen jobber hardt, så blir viftene stillere akkurat som de ikke får nok strøm... Strømforsyning er den som er i et chieftec dragon tower fra 2001. (340w) Kan det være strømrelatert eller cpu? Endret 9. februar 2007 av galdurah Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Dersom cpuen er ødelagt grunnen de bøyde pinnene som er bøyd på plass, skal jeg strengt tatt få installert windows xp og lagt inn alle driverne? Må jo være strøm eller hva sier dere? [ quote=galdurah,09/02-2007 : 08:09] Etter at posten hadde rota fælt, så fikk jeg utstyret mitt i går. Har store stabilitetsproblem med følgende oppsett; (Alt er kjøpt brukt og skal fungere) Msi k8n-neo2 platinum amd64 x2 4200+ 2x corsair 3500cl2 nvidia 7600gt fikk til slutt installert winxp men er meget ustabilt. Av og til så vil faktsisk ikke pc boote. Resetter cmos og da booter den... Skulle ta av kjøler og rense og da skjedde det noe rart. Cpu fulgte med kjøleren. Såg da at 4 - 5 pinner på cpu blei bøyd. Fikk bøyd de til igjen. Prøvde å kjøre oblivion og da resetter alt seg. Merker at når maskinen jobber hardt, så blir viftene stillere akkurat som de ikke får nok strøm... Strømforsyning er den som er i et chieftec dragon tower fra 2001. (340w) Kan det være strømrelatert eller cpu? 7903918[/snapback] Lenke til kommentar
Privat Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg hadde nok prøvd med annen PSU, At pinnene har vært bøyde, går som oftest bra. men sjekk att ingen har kommet ut av posisjon når du satte den på plass igjen. Hvis en pinne er "krøllet", er det mulig å starte maskinen, men da vil du sikker oppleve den som ustabil. Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Ja da var problemet løst. Viste seg at det var en minnebrikke som var defekt... Rart igrunn.. Har corsair minnebrikker med den legendariske bh-5 chippen som er god som gull. Synd at eg måtte kjøpe 2 cpuer for å finne det ut... Ja ja... maskinen er nå oppe og går med 1 x 3500cl2 og 1 x 2700cl2 med litt overklokk. Har man ikke livstidsgaranti på corsair? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå