another_visitor Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Skal til Tyskland (og England) snart og tenkte å finne meg et routermodem mens jeg er på tur, virker som de fleste i England er Annex A men kan se ut som Tyskland hovedsakelig bruker Annex B.. i Norge har vi vel utelukkende Annex B. Noen som veit om Tyskland kun bruker Annex B slik at det er safe å kjøpe et routermodem der? Endret 12. februar 2007 av another_visitor Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Tyskland og Norge bruker kun annex_B ja. Man bør forsikre seg om at det støtter annex-B uansett fordi det også selges annex_A i nettbutikker her til lands. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 kjekt å vite, takker for info Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 finnes forresten noen routermodem som støtter begge deler, men da må de altså flashes for å skifte mellom annex-a og annex-b. men i utgangspunktet bruker det å være vanlig at routermodemet støtter kun en av de teknologiene. hvis du kjøper thomson så står det f.eks 564i. "I"'en bak produktet, står for ISDN, som i denne sammenheng betyr annex-B. Det enkleste er vel å dra med seg to routermodem. en er klar til bruk på annex-a og en som er klar til bruk på annex-b Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 har undersøkt litt og det ser ut til at det varierer litt, f.eks WAG354G som jeg har titta på som ser veldig bra ut (og som bør fungere mot Nextgentel) så er det såpass nytt at det kun finnes AnnexB firmware for v1 som la7dfa-com nevnte. Men f.eks for Linksys WAG54G så finnes det firmware for alle versjoner. Men Linksys gir ut Annex B firmware også til de nyeste modellene, over tid. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) another_visitor skrev: har undersøkt litt og det ser ut til at det varierer litt, f.eks WAG354G som jeg har titta på som ser veldig bra ut (og som bør fungere mot Nextgentel) så er det såpass nytt at det kun finnes AnnexB firmware for v1 som la7dfa-com nevnte. Men f.eks for Linksys WAG54G så finnes det firmware for alle versjoner. Men Linksys gir ut Annex B firmware også til de nyeste modellene, over tid. 7946635[/snapback] hmm jaså? vel jeg hadde Linksys WAG354G V.2 med annexb på nextgentel. så det skal gå an å finne firmwaren for den oxo. ser nå ut som den ligger på den tyske siden(det står at firmwaren er engelskspråkelig): http://www-de.linksys.com/servlet/Satellit...FVisitorWrapper WAG354G V.2 fungerer fint. men en ting som er smart er å sette dhcp serveren til å gi ut dns serverene som skal brukes direkte. ikke la den gi dnsserver ip = dslbox. det går fint en stund. men plutselig virker det som den innebygde dns forwareren klikker. så lenge man gjør dette var den bunn solid. ikke bruk opera når du skal bruke webgrensesnittet. den fungerer bedre i IE. Endret 16. februar 2007 av thor918 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå