Gomer_Pyle Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei! Har i en tid ønsket å bygge min egen mediasenter pc. Har en del spørsmål anngående dette. PC: High End gamer pc med XFX 8800GFX grafikk kort og Vista Home Premium med mediasenter. TV: Samsung LCD 32" og Pioneer HDD opptaker. Eg har innlagt fiberlinje der eg har internett og tv kanaler i samme pakke. Så det er en liten boks som eg har koblet til hdd opptakeren min for å få tv bilder. Det er lurer litt på er om eg må ha et tv kort i pcen sammen med grafikk kortet eller er det nok med bare det eg har der? Når det gjelder kabler frå tv til pc? Hvordan gjør man det? Hva kabler skal man bruke osv? Noen som har en bra guide på lur kanskje? På forhand takk. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Du kan trygt besøke får venn google for mange av dine spørsmål. Bare for å svare på noen av de: Skal du ha kabler, er det jo kjekt å vite hva du skal koble til. Regner med at det er lyd og bilde primært. Lyd går digital, helst til en forsterker og bilde går via DVI til TV. Siden du mest sannsynlig har HDMI på din TV, kan du kjøpe en liten omformer fra DVI -> HDMI. Dette er to standarder som snakker sammen. Skjønner? Siden du har TV via nettlinja di, så kan du også kjøre TV bilde gjennom PC. Om du da skal benytte deg av HDD opptageren din, må du ha en splitter på TV kabelen din, ellers mister du HDD opptageren ut av signalkretsen. Da trenger du også et TV kort. Kjøp det du har råd til via komplett el.no Og du skal ha 8800GTX i et HTPC kabinett? Det kan bli svært vanskelig. Bare tenk på lengden på dette skermkortet. Kan tenke meg du har planer om å game på din TV skjerm. Kan anbefale deg å titte på Lian Li HTPC kabinett. PCV30 eller noe tror jeg det heter. Sjekk på microplex. Så spørs det hva slags hovedkort du har, for skal du kjøre lyd via onboard hovedkort, så har de nyeste korta digital utgang enten via coax eller optisk. Selv bruker jeg optisk kabel. Funker glimrende med Vista Ultimate. Som jeg nevnte innledningsvis, ta deg en tur på google og søk litt. Få litt ideer. Sjekk også ut ferdig bygde HTPC så får du andre innspill. Lenke til kommentar
Gomer_Pyle Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Hmm ja! Skal gjøre det, takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå