Gå til innhold

Scart/SVHS til RGB?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel TV uten scart/svhs/composite video innganger, MEN den har en RGB-inngang - 3 coax plugger.

Finnes det noe overganger fra Scart/SVHS til 3x coax RGB? Er det i det hele tatt teknisk mulig uten noe form for aktiv konvertering? Hvem selger isåfall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Scart-kontakten har pinner for RGB-signal, men det er helt avhengig av signalkilden om disse er i bruk. Å konvertere fra kompositt- eller s-videosignal til RBG krever aktiv elektronikk. Vet ikke om det finnes overganger, men i så fall vil jeg tro de er ganske dyre.

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-12-03 15:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-03 15:16, skrev Nilzor:

Jeg har en gammel TV uten scart/svhs/composite video innganger, MEN den har en RGB-inngang - 3 coax plugger.

Sikker på at det ikke er rød/hvit (høyre/venstre-stereo) og så gul til bildet? (compositt). Har aldri hørt om RGB via coaxiale plugger, og på en så gammel tv? Og vi vet jo at det ikke er komponent.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-03 15:16, skrev Nilzor:

Finnes det noe overganger fra Scart/SVHS til 3x coax RGB? Er det i det hele tatt teknisk mulig uten noe form for aktiv konvertering? Hvem selger isåfall?

S-video har 2 signaler, ett par for luminans og ett par for 2 farge diferanser.

RGB har 3 signaler for farge..

Det funker fra RGB til s-video.

Men s-video til RGB blir dårlig og vet ikke om noen konverter..

Lenke til kommentar

Takker for svar, men det viste seg at jeg burde sjekket litt nøyere opp før jeg postet ja :razz: Han jeg fikk TV'en av visste litt mer. Det er ikke RGB, men antakeligvis kompositt video. Det ER coax-kontakter ja, for TV'en har antakeligvis vært i bruk til noe monitorering på NRK.

Slik ser bakpanelet ut:

http://nql.fps-gamers.com/~diverse/plugger.gif

Her står det jo også forklaring av hver kontakt, om jeg hadde lest litt nøyere, så jeg burde skjønt at det ikke var RGB iallfall :razz:

Oppgaven min nå har altså endret seg fra å finne en SVideo->RGB converter, til Phono-plugg-type composite til BNC Composite overgang(ANTAKELIGVIS, vi vet ikke sikkert).

Flere innspill? :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...