antilope118 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) yo er det noen som vet om det går ann å ha 4 120mm vifter på denne en på hver side?? takk for svar Endret 8. februar 2007 av antilope118 Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) alt går ann 7907846[/snapback] ja men sån seriøst er den lagd for at det går er det plass liksom?? Endret 10. februar 2007 av antilope118 Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det går hvis du kjøper 2 ekstra clips til å feste viftene med mener jeg det skal gå når jeg prøver huske hvordan kjøleren ser ut inni pcen nå. Hvor stor hensikt 4 vs 1/2 vifter har er en annen sak... Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Blir at viftene blåser mot hverandre å skaper mindre effekt enn 1 eller 2 vifter ville gjort det... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 4 stk er nok bortkastet, da de vil utjevne hverandre. Men 2 stykk, en på hver side, en som dytter luft og en som drar vil nok gi bra med kjøling, selv på lavere hastigheter. Hvis du også dekker til se sidene som vistene ikke sitter, så vil du skape en tunnell effekt som gir enda bedre kjøling. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 4 stk er nok bortkastet, da de vil utjevne hverandre. Men 2 stykk, en på hver side, en som dytter luft og en som drar vil nok gi bra med kjøling, selv på lavere hastigheter. Hvis du også dekker til se sidene som vistene ikke sitter, så vil du skape en tunnell effekt som gir enda bedre kjøling. 7913945[/snapback] SMART! Takk, har tenkt litt på forskjellige løsninger. Men 4 stk har man ikke plass til. Selv med ekstra festeløsninger, så vil de overlappe hverandre. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 yo er det noen som vet om det går ann å ha 4 120mm vifter på denne en på hver side?? takk for svar 7903480[/snapback] øøøh? hvorfor kjøpe en Vifteløs heatpipe-kjøler, som tilslutt bråker 4x mere, enn orginalkjøleren? Hvis du har nokk kjøling i kabinettet nær CPU'n, så trenger du ikke 4x vifter på CPU-kjøleren...... Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 yo er det noen som vet om det går ann å ha 4 120mm vifter på denne en på hver side?? takk for svar 7903480[/snapback] øøøh? hvorfor kjøpe en Vifteløs heatpipe-kjøler, som tilslutt bråker 4x mere, enn orginalkjøleren? Hvis du har nokk kjøling i kabinettet nær CPU'n, så trenger du ikke 4x vifter på CPU-kjøleren...... 7914194[/snapback] Bare for å nevne det, så er ikke kjøleren så veldig kjølig ved passiv modus. Den burde ha en vifte. I allefall om du er av klokketypen. Men 4 stk er totalt unødvendig. Da er det bedre å lage en viftetunell. Og her er det jo bare fantasien som stopper. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Slik som jeg har gjort det her, fungerer dette utmerket. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 yo er det noen som vet om det går ann å ha 4 120mm vifter på denne en på hver side?? takk for svar 7903480[/snapback] øøøh? hvorfor kjøpe en Vifteløs heatpipe-kjøler, som tilslutt bråker 4x mere, enn orginalkjøleren? Hvis du har nokk kjøling i kabinettet nær CPU'n, så trenger du ikke 4x vifter på CPU-kjøleren...... 7914194[/snapback] Du trenger det ikke, men kanskje han trenger flere vifter? Nå er den beste løsningen 2 vifter da, men å bruke en ninja passivt er ikke så lurt, egentlig, hvis du planlegger å overklokke så mye som bittelitt. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Slik som jeg har gjort det her, fungerer dette utmerket. 7914258[/snapback] Trekker du luft inn eller ut av den bakre vifta di? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor yo er det noen som vet om det går ann å ha 4 120mm vifter på denne en på hver side?? takk for svar 7903480[/snapback] øøøh? hvorfor kjøpe en Vifteløs heatpipe-kjøler, som tilslutt bråker 4x mere, enn orginalkjøleren? Hvis du har nokk kjøling i kabinettet nær CPU'n, så trenger du ikke 4x vifter på CPU-kjøleren...... 7914194[/snapback] Du trenger det ikke, men kanskje han trenger flere vifter? Nå er den beste løsningen 2 vifter da, men å bruke en ninja passivt er ikke så lurt, egentlig, hvis du planlegger å overklokke så mye som bittelitt. 7914481[/snapback] Har du prøvd? Det har nemlig jeg, og det funker glimrende. Men nå er jeg heldig med min E6400, den trenger svært lite vcore, så jo, det funker bra... så lenge det er gjennomstrømning av luft i kabinettet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Nei, men logikk (og fysikken som kjølerdesignet baseres på) tilsier at bedre lufstrømning = lavere temperaturer Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Slik som jeg har gjort det her, fungerer dette utmerket. 7914258[/snapback] Trekker du luft inn eller ut av den bakre vifta di? 7914623[/snapback] Den bak trekker inn og den i toppen trekker ut. Begge viftene går på lav hastighet. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Nei, men logikk (og fysikken som kjølerdesignet baseres på) tilsier at bedre lufstrømning = lavere temperaturer 7914714[/snapback] Jeg er helt enig med det der. Men det er ofte sånn at god luftgjennomstrømning ikke er så enkelt å få til. Man har disker som er i veien, kabler etc... Sett en frontvifte som trekker ikke kald luft og kjøler diskene, denne luften er nå lunken blitt og skal forsyne CPU kjøler med frisk luft. Den luften som da tilslutt trekkes ut, er ikke særlig frisk lenger, og temp i kabinettet blir da høy. Men man løser ingenting ved å sette 4*120mm vifter for å kjøle, da alt disse vil gjøre er å bråke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Nei, men logikk (og fysikken som kjølerdesignet baseres på) tilsier at bedre lufstrømning = lavere temperaturer 7914714[/snapback] Jeg er helt enig med det der. Men det er ofte sånn at god luftgjennomstrømning ikke er så enkelt å få til. Man har disker som er i veien, kabler etc... Sett en frontvifte som trekker ikke kald luft og kjøler diskene, denne luften er nå lunken blitt og skal forsyne CPU kjøler med frisk luft. Den luften som da tilslutt trekkes ut, er ikke særlig frisk lenger, og temp i kabinettet blir da høy. Men man løser ingenting ved å sette 4*120mm vifter for å kjøle, da alt disse vil gjøre er å bråke. 7915607[/snapback] Jeg snakket om god luftstrømning gjennom cpukjøleren. Da er 2*120mm hensiktsmessig. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Mener du hensiktsmessig i form av en bak og en forran ? For jeg har denne kjøleren og jeg jeg har prøvd en del kombinasjoner. Siste skrik nå er at bakre kabinett vifte (120mm) blåser inn, mens 120mm på Ninja'en skyver videre gjennom kjøleren. Videre har jeg en 120mm i taket som trekker ut varm luft og en 120mm forran som trekker inn kald luft og kjøler diskene. Denne kombinasjonen ga meg ingen formidabel bedring i tempen på hverken kjøler eller systemet. Så neste steg vil da være å la den bak fortsatt trekke inn, men sette CPU vifta på andre siden av kjøleren og la den blåse luften videre og ut gjennom taket av kabinettet. Forøvrig var ikke tanken om en tunnel fra bakre kabinett vifte og over Ninja kjøleren veldig dum. Tunnelen må da være gjennomgående, slik at den dekker sidene av kjøleren og skyver luften igjennom og ikke lar den "stikke" avgårde gjennom rillene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå