Maroder_S Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg og en kompis sitter her og feilsøker en 2-3 år gammel datamaskin. Den har fått problemer med frysinger og plutselige restarter. Tenkte først at det gikk an å legge inn XP på nytt, men dette hjalp ikke. Feiltestet så harddisken, og fant ut at det nok var denne, men nå, med en ny harddisk oppfører den seg likens / verre. Speks: Pentium 3/866 Abit SE6 Gammel harddisk: Ibm 20 7200 gb Ny harddisk: Barracuda V 80 gb Strømforsyninga er type jalla på 200 watt. Det neste jeg da tenker, er at det kan være strømforsyninga. Er det noen andre som har andre ideer?? Jeg har vondt for å tro at det er hovedkortet eller CPU/RAM. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Hei, vi har nå testet ut med en annen strømforsyning, og fremdeles låser maskinen seg. Det må jo være noen andre her som har opplevd slike ting, kan det virkelig skyldes hovedkortet eller CPU-en? Maskinen har forresten aldri vært overklokket. Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hvor mye ram er det på maskinen.. allt under 128 (helst min. 256) er håplaust i xp... Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 18:33, skrev Hjelper'n:Hvor mye ram er det på maskinen.. allt under 128 (helst min. 256) er håplaust i xp... 128mb+ går fint i xp, skal i hvertfall ikke få maskinen til å restarte uten videre. Tror det er noe annet. Kan være hk'et, cpu'en eller skjermkortet. Prøv dere frem, test med et annet skjermkort, og er den fortsatt like ille så vet dere i hvertfall at det ikke er den. Det er bare å prøve seg fram egentlig. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Du kan jo prøve å skru av Automatisk Reeboot v feil, og se om du får en forklarende BSOD. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Det er 512 mb ram på maskina. Har kjørt litt tester med memtest86, får ingen feil. Skjermkortet er på hovedkortet, og den har vært brukt hovedsaklig til surfing og wording. Problemet nå blir å påvise om feilen ligger i hovedkortet eller i CPU. Jeg regner med hovedkortet er det mest sannsynlige, siden CPU-en poster fint (Det gjør jo for øvrig hovedkortet også). Nå har den fryst midt i en windoze-installasjon, og den klarer ikke å boote noen veier. Den kom en del lenger når jeg kjørte ned FSB til 100 slik at CPU-en gikk på 650 mhz, men den frøs før installasjonen var ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå