Gå til innhold

bruk av laptop på flyet

Ohny

Anbefalte innlegg

er det noen her som har tatt air france før og brukt bærbar pc ombord?

jeg har en dell inspiron 710m, og lurer hva slags adapter jeg skal kjøpe slik jeg får bruk bærbaren på flyet.

ser at norske dell siden ikke har 710m, men bruker 640m samme type som 710m mon tru?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sist jeg husket så har laptop batteri^^

Bruk batteriet.

Jeg har alltid med laptop når jeg flyr med norwegian osv..(ja, er trangt)

adapter kan du sikkert låne av flyvertinnen visst de har skikkelig tillrettelagt for strømbruk og laptoper...men som sagt, bare bruk batteriet, eller kjøp et ekstra^^

Lenke til kommentar

Bruk batteriet.

adapter kan du sikkert låne av flyvertinnen visst de har skikkelig tillrettelagt for strømbruk og laptoper...men som sagt, bare bruk batteriet, eller kjøp et ekstra^^

7905151[/snapback]

Finner jeg batteri som holder ut 14-15timer til Dell 710m?

Lenke til kommentar

Bruk batteriet.

7905151[/snapback]

Finner jeg batteri som holder ut 14-15timer til Dell 710m?

7906446[/snapback]

Det gjør du nok ikke.

PS: Du kan bli steril av å ha den bærbare maskinen på fanget. Bare et tips :)

Lenke til kommentar

115V vekselspenning vil jeg tro. Takler de fleste ladere..

NB: Sjekk frekvensen. Den bør ligge innenfor 50-60Hz. Sjekk også laderen at den faktisk støtter spenningen og frekvensen.

Må vel ha en overgang også for å kunne bruke den.

Lenke til kommentar
Altså.. jeg sjekket ut litt. det er Air France A840 jeg skal ta, der har de PC POWER 115AC

Hva er 115AC?

7906652[/snapback]

Jeg regner med at det er snakk om flytypen Airbus A340-xxx (A840 finnes ikke så langt jeg vet, og A340 er langdistanseflyet). Når det gjelder Airbus A340 varierer strømtilkobling hos de ulike flyselskapene, så dersom du ikke har opplysningene fra Air France, kontakt de for å sjekke opp.

Ulike kilder viser at Air France bruker EmPower, som kan være 15V DC eller 110/115V AC. Lufthansa bruker AC Power. Europeiske flyselskap har etter min erfaring bare power på Business Class, asiatiske har ofte på alle seter, ikke minst på flytypen A340-xxx.

Eller har 340 videoskjerm på hvert sete, og har du et par batterier til laptoppen så går nok kombinasjon høre på musikk, lese, bruke PC og se på film bra for 14 - 15 timer. Du sover garantert noen timer også.

Selv hadde jeg en reise på 38 timer (hvorav 16 non-stop) for noen år tilbake. Det gikk fint uten laptop. Men jeg ble kjent med en god del nye personer.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Tanken på å sitte i et flysete med en pc på fanget i over et halvt døgn høres egentlig ikke særlig fristende ut. Man blir jo rimelig sliten i nakken av å stirre nedover såpass lenge. Pakk heller ned maskinen din, se på filmene de viser på flyet, hør på god musikk på en mp3-spiller, eller les en bok. Du overlever noen timer uten pc. Og som Bolson sier, du kommer til å sovne uansett. :)

Lenke til kommentar
Nei. Har vært mange forsøk på dette, men etter hva jeg har fått med meg har alle blitt mislykket så langt, eller av annen grunn avsluttet.

7908804[/snapback]

Dette var overhodet ikke mislykket. Fungerte helt greit det. Har brukt det selv en rekke ganger. Problemene er vel prisene. De var såpass høye at det var få som brukte tjenesten.

Lenke til kommentar

et par batterier til 710m? hørte hver av dem varer 4,5timer. dvs jeg må skaffe meg 10 sånne batterier?

det var en airbus A340 jeg mente, ikke 8xx (vet ikke hvor jeg fikk ta i det fra).

de har vel sånne sammenslåtte bord som jeg kan legge pcen på? har ikke tenkt å legge den på fanget i det hele tatt.

har prøvd å få tak i air france, men de svarer ikke på mailene mine.

lese bok, høre på mp3 skal jeg også gjøre. men tenkte å ta med tv serier og mine filmer på flyet, slik at de 14-15 timer flyreisen blir mer komfortabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...