Gå til innhold

videokonvertering til HD?

Anbefalte innlegg

heisann. er litt nybegynner på emnet, og hadde håpet å kunne få noen tips. har div. tv-serier/filmer på pcen, men skulle gjerne konvertert noen til litt bedre format (har nylig anskaffet meg hd-tv) Lurer litt på hvilke programmer som er brukbare, evt hva jeg kan gjøre for å bedre kvaliteten på videoene? Finnes det noen programmer som konverterer bildene over i HD-format, uten at det blir for mye støy?

takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tv-seriene/filmer som du har blir ikke noe bedre av å konvertere de til høyere oppløsning. Det blir det samme som å konverter en 64 kbits mp3 til 128 eller 160 kbits. Den dårlige kvaliteten blir ikke bedre av en konvertering.

Eneste måten er å få laste ned samme i bedre kvalitet. De med god kvalitet og høy oppløsning har vanligvis 720p eller HR som en del av filnavnet. 720p = ekte HD TV. HR = High Resolution som er noe mitt mellom vanlig og 720p.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hr.hdtv står for half resolution. Henholdsvis fra 1080p. Så 1920/2 x 1080/2 = 960x540.

Selvom jeg ikke liker å annbefale VLC, vil det funke greit for den 1080i .ts (transport stream) filen du har. Husk bare å enable deinterlacing (høyreklikk et sted og velg blend eller bob)

8019735[/snapback]

Jeg anbefaler ihvertfall VLC "www.videolan.org" funker helt konge til å spille av videofiler. har ikke brukt noe annet de siste 4-5 årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...