moviesnake Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 heisann. er litt nybegynner på emnet, og hadde håpet å kunne få noen tips. har div. tv-serier/filmer på pcen, men skulle gjerne konvertert noen til litt bedre format (har nylig anskaffet meg hd-tv) Lurer litt på hvilke programmer som er brukbare, evt hva jeg kan gjøre for å bedre kvaliteten på videoene? Finnes det noen programmer som konverterer bildene over i HD-format, uten at det blir for mye støy? takk for alle svar Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 De tv-seriene/filmer som du har blir ikke noe bedre av å konvertere de til høyere oppløsning. Det blir det samme som å konverter en 64 kbits mp3 til 128 eller 160 kbits. Den dårlige kvaliteten blir ikke bedre av en konvertering. Eneste måten er å få laste ned samme i bedre kvalitet. De med god kvalitet og høy oppløsning har vanligvis 720p eller HR som en del av filnavnet. 720p = ekte HD TV. HR = High Resolution som er noe mitt mellom vanlig og 720p. Lenke til kommentar
Drog Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg har en HD-film 1080i på pcen, men veit ikke hvor jeg skal åpne den. Det er en ts-fil. Noen som veit hvor jeg kan åpne denne? Takker for svar Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 hr.hdtv står for half resolution. Henholdsvis fra 1080p. Så 1920/2 x 1080/2 = 960x540. Selvom jeg ikke liker å annbefale VLC, vil det funke greit for den 1080i .ts (transport stream) filen du har. Husk bare å enable deinterlacing (høyreklikk et sted og velg blend eller bob) Lenke til kommentar
moviesnake Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 hr.hdtv står for half resolution. Henholdsvis fra 1080p. Så 1920/2 x 1080/2 = 960x540. Selvom jeg ikke liker å annbefale VLC, vil det funke greit for den 1080i .ts (transport stream) filen du har. Husk bare å enable deinterlacing (høyreklikk et sted og velg blend eller bob) 8019735[/snapback] Jeg anbefaler ihvertfall VLC "www.videolan.org" funker helt konge til å spille av videofiler. har ikke brukt noe annet de siste 4-5 årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå