Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overvåkningscamera via tråløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har et godt forslag til følgene :innocent:

Skal ha et overvåkningskamera som er koblet opp mot internett, slik at jeg har litt kontroll over hva som skjer med båten min.(mye innbrudd/ hærverk i området)

Har en kamerat som har bredbånd og bor i nærheten av der båten ligger(3-400m fri sikt).

Hvordan få til en noe lunde rimelig løsning? Båten ligger med et nøst som jeg har tilgang til med innlagt 230V.

Har vært inne på komplett.no og sett på Panasonic BL-C10, men hvordan få dette opp i tråløst nettverk? Hadde håpet på og slippe å ha en pc stående i naustet.

Litt grønn på feltet så visst det er noen som har noen gode tips på oppsett, tar jeg imot det med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Ebay finnes det tonnevis av trådløse overvåknings\spycams med mottakerenheter som ender opp i vanlige video-composite-plugger, og kan koples mot en Video In inngang på en datamaskin, 300-400 meter er kanskje å håpe på mye, men det koster bare 200-300kr å teste. Og fri sikt bør jo muligens gå.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke en pc i naustet, men du må ha en retningsvirkende antenne på kameraet, så det må kunne gå an og skifte antenne på det.

Så stiller du den retningsvirkende antennen mot kompisen din, som har en tilsvarende antenne på en trådløs router som tar i mot fra kameraet.

Så kobler du da en pc til routeren, og får inn bildet der.

Forslag til kamera, fordel er utskiftbar antenne og 30 dagers fri returrett:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=2159633

Router:

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

Antenner:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307814

Antenneledninger og overganger får du finne selv.

Endret av Jaguaren
Lenke til kommentar

Flotte greier, ser ut som om eg kan komme billigere fra det enn eg hadde turt og håpe på. :thumbup:

Er det noen som vet om det er mulig og få sendt signalet direkte videre via routeren som står hos kameraten min til meg via nettet? (så slipper han og ha på pc`en)

Lenke til kommentar
Flotte greier, ser ut som om eg kan komme billigere fra det enn eg hadde turt og håpe på. :thumbup:

Er det noen som vet om det er mulig og få sendt signalet direkte videre via routeren som står hos kameraten min til meg via nettet? (så slipper han og ha på pc`en)

7909533[/snapback]

Alle kameraer beregnet for nettverkstilkobling har vel en innebygd webserver-funksjon, og for å få tilgang til denne fra internett-siden (WAN-porten) av routeren er det bare snakk om å åpne og forwarde den/de porten(e) kameraet bruker (webserver er vanligvis på port 80) til kameraet sin IP-adresse. :thumbup:

Lenke til kommentar

Yes

Da er kameraet på plass (siemens gigaset IP Camera)

Tenkte i første omgang og bare få satt det opp mot mitt tråløse nettverk, men det var litt vanskligere enn jeg trodde.

Koblet kameraet til router via cat5, og fekk etablert kontakt og bilde, til og med recording software er på plass, men får det ikke til og "snakke" tråløst.

Har en D-link DI-524 router.

Innstillingene der er satt:

Channel 6

Security WPA-PSK

Encryption TKIP

Innstillinger camera:

Mode: Infrastructure

Authentication Type: Open System

SSID: (før inn navnet på nettverket)

Channel No: ---

Security: WPA-PSK

WPA-PSK Encryption : TKIP

Har og lagt inn samme Preshare Key på router/camera.

:cry:

Lenke til kommentar

Vent med kryptering til alt funker trådløst, jeg har hatt samme kamera, sett alt utstyret ved siden av hverandre til du ser det fungerer. Det skal ikke være så vanskelig hvis du følger slavisk bruksanvisningen.

Men du må føre inn navnet (kanal kanskje og, husker ikke) på nettverket i kamera, hvis du ikke har gjort det, ellers finner ikke kamera routeren

Endret av Jaguaren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...