Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BKK og egen router.

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd å bruke en privat router istedet for den routeren BKK leverer med?

BKK leverte D-link 804 ut til kundene sine i starten. Noen som vet om denne routeren har noe skjult oppsett som man ikke kan se i det vanlige administrasjonsbildet som sender noen kontrolldata til BKK?

Routeren jeg tester for øyeblikket er en D-link 604 jeg har lånt. Har satt den opp med samme statiske informasjon og satt MAC adresse identisk til det som var på D-link 804. Er det noen måte for ISPen å sjekke om jeg har jukset? Bortsett fra å faktisk prøve å koble seg opp mot routeren for å konfigurere den selv.

Det går ikke an å leve med BKK sine regler i dag om at man må ringe for å åpne den ene porten etter den andre. Servicetiden deres er mellom 9 og 16. Hvem er hjemme på denne tiden? Så man kan ikke gjøre noe impulsivt med BKK. Man kan alltids åpne alle porter mot 1 maskin, men da man ha software firewall noe som fjerner vitsen med routern. Vet ikke en gang om BKK tillater åpning av alle porter.

-Wolf5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd selv, men jeg ser ingen grunn til at det ikke skal fungere greit med en annen router. Jeg _tror_ heller ikke de kan oppdage at du bruker en annen router med mindre de prøver å logge seg inn.

Ang. åpning av porter: må du ringe til BKK for å åpne porter? Da jeg hadde internett fra BKK, så fikk jeg passordet til routeren. Tok en telefon til de - vips.

[ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-12-03 15:00 ]

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg har passordet, men da jeg ringte inn og spurte angående D-link 804s svakheter og fikk vite at de nå leverer ut D-link 604 så fikk jeg vite at absolutt INGEN fikk passordet. Pga misbruk (man har tilgang til å endre offisiell IP ut).

D-link 604 er en bra sak. Kan nå kjøre en VPN server bakom uten problemer, samt flashet den med siste BIOS, så nå har jeg UPnP. Da fungerer f.eks MSN Messenger knirkefritt.

Satt å lurte på om jeg skal plassere BKKs router bakom den jeg har lånt slik at de kan få kontakt med den om de ønsker (gjøre det enda vanskeligere for dem å oppdage noe).

BKK har ingen liste over hvem de har gitt passord til da det ikke var dem som hadde support da. Men skulle du finne på å ringe inn og si at du har passord til den feile personen, vil jeg tro at passordet ville blitt endret på flekken.

-Wolf5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...