Gå til innhold

Hoved kort Avi kt400

jesper90

Anbefalte innlegg

Hei

jeg sjekket ut hva mitt hoved kort i pc'n var ved hjelp av et program som het sisoftware sandra.

der sto det avi kt400.

Jeg lurer på hva slags socket denne prossesoren har? har en mistanke om at det er socket A.

jeg vil gjerne få tak i en litt bedere prossesor en den jeg har nå (amd xp 3000) 2.17ghz.

takker for hjelp=D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok det sto VIA KT400, ikke "AVI". Og det er riktig at det er Socket A. Disse prosessorene gikk ut av markedet for mange år siden, og du får ikke kjøpt disse nye i butikk lenger.

Populære bruktmarkeder er:

QXL.no

finn.no

og bruktmarked.no (link på toppen av siden her)

Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker feil så er XP3200+ topmodellen i AMD sin socket A serie. Du vil garantert ikke merke noen forskjell på de to prosessorene :)

Hvor mye minne har du i maskina? Antagelig vil du merke en oppgradering på den fronten mye bedre!

Lenke til kommentar

Jeg hard bare 512 ram og den jobber konstant på 88%ca:P

tenkte å smelle inn 512til eller evt få bygd en ny pc:)

HArdisken min er jo ikke av type s-ata. men vil min gammle strømforskyner,HD og cd/dvdrom passe på et socket 775 hoved kort?

mvh jesper:)

takker for svar

Lenke til kommentar

Jeg har jo såklart mistet alt av manualer osv fr ajeg jkøpte pc'n så jeg har problemer med å finne ut av de forskjellige komponentene i pc'n.

kan noen programmer finne ut dette for meg?

jeg hadde et som het si sara(tror jeg) som fant ut ganske mye...men det ble slettet etter sist formatering.

Lenke til kommentar
Jeg har jo såklart mistet alt av manualer osv fr ajeg jkøpte pc'n så jeg har problemer med å finne ut av de forskjellige komponentene i pc'n.

kan noen programmer finne ut dette for meg?

jeg hadde et som het si sara(tror jeg) som fant ut ganske mye...men det ble slettet etter sist formatering.

7926507[/snapback]

Ikke "si sara" men "SiSoft Sandra". Du kan godt bruke freeware-versjonen av Everest Home Edition også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...