Gå til innhold

Trådløst kort(eth1) borte etter Beryl [gitt opp]

mflp

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg fulgte guiden, men fikk det ikke til å funke. Kan det være at det funker med WEP nøkkel isteden for WPA?

Siden det står "Er ikke 100% garantert at det funker for deg pga. forskjellige ting eks at nettverknøkkelen er kryptert på en spesiell måte eller noe slikt."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installerte Beryl etter guiden her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=633401

(har NVIDIA kort)

Etter det finner ikke ubuntu det trådløse kortet,

tastaturet viser helt feil tegn, og ingen norske bokstaver,

og oppløsningen er helt feil - kan ikke velge 1200x800 - bare 1024xsomething

Hva gikk galt?

Kjører forresten Edgy...

7902594[/snapback]

Jeg hadde et lignende problem. Prøv å skriv uname -r i terminal, og se hva slags resultat du får. Står det 2.6.17-11-generic eller noe lignende, kan du lese videre.

Uansett, så forsvant mitt trådløse nettverkskort når jeg oppdaterte kernel, fra 2.6.17-10 til 2.6.17-11. Søkte litt rundt på Ubuntu sitt brukerforum, og fant ut at det er et vanlig problem at wlan forsvinner under 2.6.17-11. Du har ikke tilfeldigvis et nettverkskort med Atheros-chipset? Acer laptop kanskje?

Fant mange løsninger på dette, men ingen som fungerte for meg. Det er akkurat som det trådløse nettverkskortet ikke eksisterer.

Du kan prøve å laste den gamle kernel (2.6.17-10), ved å trykke inn ESC før grub laster den nyeste kernel under oppstarten. Dette må gjøres fort, da du ikke har lange tidsluken å gjøre dette på. Du ser når det skal gjøres.

Der vil du få opp en skjerm som ser noe slik ut:

2.6.17-11-generic
2.6.17-11-generic (Recovery mode)
2.6.17-10-generic
2.6.17-10-generic (Recovery mode)

Da velger du 2.6.17-10-generic. Om det da fungerer, så er det nyeste kernel som er feilen. Jeg bruker 2.6.17-10 selv.

Men nå har kortet forsvunnet igjen, da med en annen feil jeg ikke har funnet ennå.

Dette skjedde etter ganske mye leking med alt mulig, så det er nok bare noe jeg har gjort feil.

Som en liten tilleggsnotis kan jeg nevne at Beryl (og Compiz, et tilsvarende program) ennå er kun beta, og det er stor fare for at noe går galt om du bruker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...