Rob3rt Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Tenkte jeg skulle lage en fresh ghost med WinXP Pro NO med SP1 installert. Men problemet er at installasjonsprogrammet går i en svart skjerm og henger der evig. Dette skjer helt i begynnelsen, etter den blå skjermen hvor den laster filer. Jaja tenkte jeg, kanskje cden er ødelagt.. Så prøvde jeg en engelsk versjon av XP jeg hadde liggende, men den henger på samme sted. Jaja tenkte jeg en gang til (nå ble jeg også litt frustrert), så prøvde jeg win2k pro, bare for å se, men akk nei, den stoppet på samme sted. Jeg har tidligere hatt en systempartisjon på 10GB som jeg har installert OS på, nylig reduserte jeg denne til 6GB, da jeg trengte å ha en liten backuppartisjon på lur. Dette kan da ikke ha noe med det å gjøre? Jeg lager alltid ghost av systempartisjonen, emn med WinXP har jeg kun en litt eldre ghost hvor da systempartisjonen min var på 10GB, så den kan jeg ikke kjøre nå som den er på 6GB. Men jeg har en W2k ghost som jeg lagde etter jeg reduserte den til 6GB, denne går fint å legge inn. Ikke kom med ting for og mot Windows 2000, poenget er bare at jeg vil ha WinXP. Speccs: Abit KT7a 1.4Ghz AMD T-bird 512MB SDram MSI GForce4 ti4200 128 1x 120GB WD SE-8mb cahce 1x 80GB WD 2mb cache <-- her ligger systempartisjonen 1x 20GB Seagate Dette er ikke klokket på noen som helst måte, jeg har god kjøling i kabinettet med 5 kabinettvifter, jeg har ikke tilgang på å få vite teperaturene nå, da jeg sitter på jobben og husker dem ikke, men tror ikke det er her problemet ligger da jeg kan kjøre ghosten helt fint. - Takk for seriøse svar Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Har nå fått fjernet den nye partisjonen og har nå en systempartisjon på 10GB, slik at jeg nå har lastet den ghosten jeg hadde av WinXP. Men jeg er ikke fornøyd, vil installere en 'ren' en.. Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Dette har nok noe med at WinXP lager en Hardware kode under installasjon. Hvis du lager et Ghost image av disken og prøver og legge den inn på en "annen" disk tillater ikke WinXP dette. Dette har noe med Kopi sikringen av WinXP. Hadde det vært så enkelt så kunne man jo laget et Image av et fresh OS, og lagt det ut på nett med Key og Online registrering ferdig. Så det er der for å hindre Kopiering desverre. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Dersom eg har forstått dette riktig så har du problem med å installare XP og 2000 frå CD og ikkje frå ghost? I så fall så har eg samme problemet og har konstatert at det er skjermkortet som er problemet. Hos meg må eg sette i eit gammalt skjermkort under installasjon og sette det nye til slutt(eg har også GF4 TI4200). Det er skrive nokre postar om akkurat dette og nokre har foreslått å nullstille CMOS (har ikkje testa dette) men det kan jo vere verdt eit forsøk! Ole Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 23:01, skrev oleredv:Dersom eg har forstått dette riktig så har du problem med å installare XP og 2000 frå CD og ikkje frå ghost? Ja det stemmer. Blir veldig merkelig om det er skjermkortet som gjør det, men det er mye rare ting i denne dataverden.. Jeg får prøve å sette i det gamle kortet neste gang jeg installerer. Takk for tipset! Lenke til kommentar
henna Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Blir veldig merkelig om det er skjermkortet som gjør det, men det er mye rare ting i denne dataverden.. Jeg får prøve å sette i det gamle kortet neste gang jeg installerer. ---- Jeg hadde samme problem, fikk ikke installert XP. Det viste seg å være problemer med Abit KT7 kortet og Abit Siluro GF4. Da jeg satte i et gammelt skjermkort fikk jeg installert XP uten problemer. Jeg tror det har kommet en ny bios oppdatering som løser dette problemet. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Jeg tror det har kommet en ny bios oppdatering som løser dette problemet. Ehh flaut.. Det har jeg glemt å sjekke... :???: Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 22:04, skrev win_xp:Dette har nok noe med at WinXP lager en Hardware kode under installasjon.Hvis du lager et Ghost image av disken og prøver og legge den inn på en "annen" disk tillater ikke WinXP dette.Dette har noe med Kopi sikringen av WinXP. Hadde det vært så enkelt så kunne man jo laget et Image av et fresh OS, og lagt det ut på nett med Key og Online registrering ferdig. Så det er der for å hindre Kopiering desverre. Ja, for det er jo logisk AFAIK : Et ghost-image er (i utgangspunktet) "avhengig" av så og si 100% likt hardware/driver-oppsett på den pc'n hvor det skal innstalleres, så man kan uansett ikke bruke et Ghost-image på tilfeldig utvalgte pc'er. Har ikke prøvd selv med WinXP, men det skal jeg gjøre så fort som mulig for å sjekke. :smile: MS kan da ikke være så paranoide....? Edit: Etter å ha lest litt på web'n virker det som om det er noe i det du sier ja Men det burde i alle fall være mulig å lage et Ghost-image for så å legge det inn igjen på den samme disken.... http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost...001052308534125 _________________ P4 [email protected] Asus P4B533-V 512MB Corsair XMS3500CL2 Crucial 9700Pro Netopia Guide v1.1 [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-12-04 09:56 ] Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Men uansett så ligger ikke problemet mitt i å laste ghostene. At en ghost som er laget av en 10GB partisjon, kun kan lastes på en 10GB partisjon (og identinsk hw), VET jeg, for så dum er jeg ikke :smile: Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 09:49, skrev Robkvi:Men uansett så ligger ikke problemet mitt i å laste ghostene. At en ghost som er laget av en 10GB partisjon, kun kan lastes på en 10GB partisjon (og identinsk hw), VET jeg, for så dum er jeg ikke :smile: ehhh...hvor stor den disken du har laga image av har ingenting å si, sålenge datamengden ikke er større en den nye disken går det fint uansett hvor stor den er :smile: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Var i grunn det jeg mente. Skeivet litt ut dette her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå