Gå til innhold

Sony Pictures making Metal Gear movie

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Metal Gear film! Det må bare bli bra, håper Kojima får medvirke i produksjonen av filmen!

At the Electronic Entertainment Expo last year, Konami revealed that work had begun on a live-action movie based on Metal Gear Solid. The news broke via a pamphlet for Studio Kojima, the Konami-owned development house headed up by Metal Gear series creator Hideo Kojima.

"I have received many offers to adapt Metal Gear Solid. It has taken a long time, but we have finally settled on an arrangement," Kojima said in a statement. "False facts aside, a movie project is underway. I have finalized a Class-A contract with a party in Hollywood."

For eight months, the identity of the aforementioned "party" was unknown. That changed this week, when Sony Pictures Entertainment vice chairman Yair Landau revealed his studio is developing the project.

"We're working with the Metal Gear guys," Landau told GameSpot following his D.I.C.E. summit keynote address in Las Vegas. "It's a very cinematic game, it really lends itself to movie telling. But the question is, 'How do you translate Snake's experience into a full arc that conforms to what audiences expect on the large screen?'"

Landau also hinted the Metal Gear Solid movie may just be the beginning. "There are other games we are looking to develop," the executive said. "We're working with one of my favorite producers right now on an idea for an EverQuest movie." The producer was apparently of such stature that Landau declined to name him. "I'll let him disclose that," he said cryptically.

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sawyer fra Lost, seriøst han er den eneste som kan spille Solid Snake. Når jeg så han for første gang i Lost tenkte jeg "Solid snake ?? Hva faen gjør du her". De to er 100% prikk like. Akkurat den stramme og skarpe ansiktsmasken er det ingen andre som har. Er skremmende hvor like de er, og Sawyer sin oppførsel i Lost er jo også typisk Solid Snake.

Gir faen i alle men ender opp med å redde alle sammen.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Tror Kojima og hans team kunne ha laget en super spillfilm bare ved å bruke metal gear 4 motoren. cutscenene på mgs spillene er av meget god kvalitet

7902617[/snapback]

Stemmer, og la oss ikke glemme de superbe historiene de gang på gang klarer å formidle! Spørs bare om filmen blir lang nok til å kunne få tilsvarende suksess på den fronten.

Lenke til kommentar
Men er det her snakk om spesifikt lage film av Metal Gear Solid, eventuelt noen av de andre spillene, eller skal man bare bruke "Metal Gear-verdenen"?

7902959[/snapback]

Kojima selv har uttalt at det kommer til å være en ny historie, men at det blir i den Metal Gear-verdenen vi kjenner fra før, og at Solid Snake vil ha hovedrollen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Dette har jeg faen meg ventet på i 8 år nå. Så nå har jeg virkelig forventninger.

ELSKER Metal Gear Solid! :love:

7903387[/snapback]

Av omtrent samme grunn så har jeg null forventninger til denne filmen. Gidder ikke å bli skuffa av hver eneste film som er basert på spill jeg liker :D

Lenke til kommentar

Åssen skal de få pakka inn nok på en 2-2 1/2 time? Det lurer jeg på må bli en triologi eller noe i den duren. Helst med budsjett som Matrix og Ringenes Herre triologien hadde til sammen :p. Synes filmen fortjener ihvertfall et stort budsjett, noe jeg regner som en selvfølge.

Endret av disabled
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...