Typhon Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei! Har lagt inn apache 2.0.43 med PHP 4.2.3. Dette fungerer ikke! Har ikke tilgang til / står det i feilmeldingen jeg får når jeg prøver å gå inn på siden. Hva kan være galt her?? Håper noen vet. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Fiks config filen og chmod webdirret riktig. Deretter restarter du apache, så bør alt være i orden Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Hvordan chmodder man katalogen da??? Er ikke heeeelt sikker :smile: Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 chmod 755 <fil/dir> f.eks gir eier full tilgang(og kjøring) og gruppen og alle andre får lese og kjøretilgang. Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Er du logga inn som root da? hvis ikke skriv: su Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Klart jeg er logga inn som root! Men får det fortsatt ikke til å fungere jeg assa.... Error 403: You don't have permission to access / on this server. Hva betyr dette?? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 At du ikke har tilgang til /, altså "startområdet" eller rotområdet... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Fikk det til nå... Søkte etter chmod guide på google :smile: Neste skritt er sette opp FTP skikkelig, noe jeg snart er ferdig med, og mysql. Noen her som kan noe om mysql? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Jaja, da ver siden min nesten oppe.... Men en ting jeg lurer på: funker ikke cookies i linux eller? Cookien skal få counteren til å gjennkjennemaskinen din. Det funka da jeg kjørte windows 2000 server. Ta en titt selv: http://typhon.servehttp.com Håper på kjappe svar.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå