Gå til innhold

beste ram til max 4k

just_me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du absolutt skal legge mye penger i det, og samtidig har planer om å klokke en liten bit ville jeg gått for en av disse:

Mushkin 8000 4-5-4-11

GSkill 8500 4-4-4-5

Team 6400 3-3-3-8

Men om du har planer om å kjøre på standardhastigheter får du like gode brikker billigere fra de tre leverandørene til en langt billigere penge. Anbefaler forresten å bestille fra butikken jeg har linket til, 40 kroner i porto og noen få (tre-fire) dagers leveringstid.

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri kjøpt de der. Bortkastede penger, CAS5. Eneste som er bra, er hastigheten de er serifisert for. Så hvis du har planer om å klokke langt, kan det være en idé.

Jeg hadde gått for 4GB CAS4 PC2-6400 brikker. ^^

7902227[/snapback]

At det er bortkastede penger kan jeg si meg enig i. Men de kingston brikkene har lavere cas latency enn pc6400 cl4 brikker. Latencyen er oppgitt i clokkesykluser og kingston brikkene har så mange flere av de i sekundet at latencyen effektivt blir lavere i antall sekund. Pc-9600 cl5 har Cas på 4.16ns, mens pc6400 cas4 har latency på 5ns, så her er kingston brikkene nesten 20%raskere faktisk.. Til sammenligning så har også pc3200 cas2 latency på 5ns.

Til trådstarter: Hvis du ikke skal overklokke så er det overhodet ingen vits i å kjøpe så dyre brikker. Om du skal overklokke så vil jeg si det er litt bortkastet for det. Du får mye mer for pengene ved å oppgradere andre komponenter i maskinen din om du ikke allerede har det beste av det este der..

edit: ser du spør om forskjellen på gtx og gts i en annen tråd. Ja det er forskjell og du vil få mye mer utbytte av å kjøpe billigere minne og dyrere skjermkort. Minne har relativt sett lite å si for ytelsen totalt sett, og sier noe noe annet så er det bare markedsføringsavdelingen til OCZ som har lurt dem.. ;)

Brikkene som Mixy foreslår er gode og billige..

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...