metalizer Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Sitter med en helt ny pc her som er kjøpt og bygget selv. Problemet er at når jeg skrur den på så sender den ikke ut noen som helst signaler til verken skjerm, mus eller tastatur. Det gjorde den derimot for en uke siden men da hadde jeg ikke Windows cd til å instalere med så gjorde ingenting med den. Nå derimot skjer det altså Ingenting når jeg skrur maskinen på. Ikke en pipelyd engang. Noen som vet hva som kan være feil..? Mulig jeg har klart å rotet med noe hardware i ettertid men hva kan det da være? På forhånd takk for alle svar =) Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Sitter med en helt ny pc her som er kjøpt og bygget selv. Problemet er at når jeg skrur den på så sender den ikke ut noen som helst signaler til verken skjerm, mus eller tastatur. Det gjorde den derimot for en uke siden men da hadde jeg ikke Windows cd til å instalere med så gjorde ingenting med den. Nå derimot skjer det altså Ingenting når jeg skrur maskinen på. Ikke en pipelyd engang.Noen som vet hva som kan være feil..? Mulig jeg har klart å rotet med noe hardware i ettertid men hva kan det da være? På forhånd takk for alle svar =) 7901938[/snapback] ikke noe lys på hovedkort engang? Lenke til kommentar
NadeN Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 høres ut som om noe er koblet feil en strømkabel eller noe, sjekk at absolutt alle ledninger sitter der de skal være Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Det lyser fra hovedkortet og vifter går som normalt. Ser ikke hvor problemet skal ligge :S Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det lyser fra hovedkortet og vifter går som normalt. Ser ikke hvor problemet skal ligge :S 7902459[/snapback] Hvilke vifter går? CoolDuckie Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Alle viftene i maskinen går. Prosessor vifta, vifta på skjermkortet og hovedvifta på strømforsyningen..Kan utrolig lite om data og hardware så beklager om jeg forklarer dårlig ;P Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) se at atx12v pluggen er i bilde av den: Bilde Edit: sjekk at skjermkortet,minne, cpu-kjøleren sitter helt på plass Endret 9. februar 2007 av galaxee Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Har du brukt "spacers"? Slike som ses helt til høyre i bildet: Eller har du skrudd hovedkortet rett på plata/veggen i kabinettet? Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 atx12v pluggen er koblet til og det virker i tillegg som om alt det andre også sitter som det skal. Hovedkortet er forøvrig skrudd direkte på kabinettet uten de skruene du viser bilde til... Lenke til kommentar
cfg Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 SKRU AV HKET FORT SOM FAAN! Det kan kortslutte og du TRENGER de skruene for at det ikke skal kortslutte.. Sats på det beste, skru det av.. NÅ! Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 OBS!! Min feil. Spacers er tatt i bruk så klart. Hovedkortet er altså ikke skrudd direkte på kabinettet! Vet ikke om de bildene ble til no hjelp heller men men verdt forsøket å legge dem ut, heller ikke meningen at de skulle bli så enormt store. Håper ikke det gjør noe Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hvilket hovedkort er det? Abit ....? Glimrende med gode bilder. Hadde hjulpet om du hadde kunnet illustrert hva du har koblet til hvor og evt et bilde uten kabler. Ser ut til å være rett, men ikke enkelt å avgjøre da kablene dekker. Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hovedkortet er et Abit KN8 SLI: Abit KN8 SLI Som nevnt er jeg overhodet ingen ekspert på hardware dessverre og det er ikke jeg som satt opp maskinen. Likevel så fungerte den altså rett etter at han satte den sammen men som følge av at jeg ikke hadde operativ system liggende på cd da skrudde jeg den bare bare igjen. Nå derimot vil den ikke inn i bios lenger. Men jeg har tuklet inni hardwaren i ettertid kun for å kikke så grunnen til at den ikke starter skikkelig lenger er garantert kun det at jeg har klart å koble fra en ledning elns..."utrolig smart gjort", klar over det selv =P Endret 9. februar 2007 av metalizer Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Ut ifra bildet så har du en løs kontakt liggende rett ved ledningen mellom CPU vifta og hovedkortet (oppå heatpipen). ATX-12 V kontakten din er ikke satt i hovedkortet. Endret 9. februar 2007 av froggyler Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Prøv en Clear Cmos(Ccmos) reset bios. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 som nevn tidligere, 12V kontakten ligger løst oppå hovedkortet. plugg den inn og se hva som skjer.. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Jepp....Sjekk post 12 (bilde nr.2), der ser du det best. Den kontakten som ligger rett over vifta på cpu skal kobles til (faktisk nesten akkurat der den ligger på bildet). Er ikke rart dette ikke funker Endret 9. februar 2007 av brazir Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Jepp....Sjekk post 12 (bilde nr.2), der ser du det best. Den kontakten som ligger rett over vifta på cpu skal kobles til (faktisk nesten akkurat der den ligger på bildet). Er ikke rart dette ikke funker 7907306[/snapback] Ser for meg ut som en todelt 8 pin 12 v hvor 4pin er koblet til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå