Gå til innhold

Konfigurasjon av Tellabs 8110 CTU-R?

s13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan gi en liten innføring i hvordan disse blir konfigurert?

Skal prøve å linke opp 2 slike mot hverandre.

7901919[/snapback]

For det første, hvis du får det til må du holde meg oppdatert.

For det andre, du trenger en kabel (om ikke du tilfeldigvis har en så må du lage en)

DB9 (DTE) | Type | RJ11

2 | RX | 1

3 | TX | 2

5 | GND | 3

er det jeg tror fungerte her. Hvis ikke det fungerer så må du kanskje snu litt på ting.

Hvis det fungerer, så får du se en POST etterfulgt av "trykk a key to continue" elns, før du kommer til en meny.

Jeg skal gå og hente manualen nå, så jeg får det riktig.

Endret av Alfapus
Lenke til kommentar
Ok, så test porten må tilkobles en serieport for konfigurering.

7918272[/snapback]

Stemmer, også kommer du forhåpentligvis til den delen jeg ikke har fått til:

I manualen står det

After powering up the device, self-test is performed. After self-test ok indication in the test interface, 67 should be entered (press key 6 and after that key 7) in the test interface in 10 seconds to get to the Select Operations Mode menu.

Select Operations Mode-menyen er der man velger Point-to-Point-modus.

Jeg tolker det som at istedet for å trykke en hvilken som helst tast når det står "press any key" så skal man trykke 6 og 7 i ti sekunder... Akkurat hvordan har jeg ikke skjønt, og jeg har som sagt ikke fått det til. :-p

Jeg har prøvd de fleste forskjellige måtene å trykke 6 og 7 i ti sekunder på, så konklusjonen min blir etter å ha sett på versjonen av programvare på CTUen (står i høyre hjørne av self-test-bildet) at jeg trenger en nyere versjon.

Versjonen jeg har er 1.1 (eller noe rundt der), mens illustrasjonen i manualen bruker 2.0.

Eneste måten jeg har funnet for å oppgradere programvaren bruker sentralutstyret.

Lenke til kommentar

Jeg tolker det som at man må trykke 67 innen 10 sekunder.

Har du portinnstillinger for serieporten der?

Får kontakt med den, men kommer opp helt uforståelig.

Vet ikke hvilken versjon jeg har her, men de er produsert 03 47 (uke 47 i 2003).

Lenke til kommentar
Skulle vel ikke ha mulighet for å scanne inn manualen din?

Har ikke noen skanner for tida, men jeg har funnet den på nettet en gang tidligere...

Prøver å finne den igjen nå.

Innstillingene for seriellporten skal være:

Hastighet: 9600bps

Databiter: 8

Paritet: Ingen

Stoppbiter: 1

Lenke til kommentar
Hmm, er et eller annet feil her.

Får ikke opp noe leselig uansett.

Hadde en ferdig db9->rj11 kabel, prøvd å koble om den etter din tegning uten noe bedre resultat.

7920739[/snapback]

Hm, kan hende notatene mine er snudd eller noe sånt, kanskje det er 321 istedet for 123...

Selvom jeg er usikker på om du skulle fått opp noe som helst hvis det var kobla feil...

Har du prøvd med andre hastigheter? Det er den vanligste feilen når det kommer tilfeldige tegn bare...

Lenke til kommentar
Hmm, er et eller annet feil her.

Får ikke opp noe leselig uansett.

Hadde en ferdig db9->rj11 kabel, prøvd å koble om den etter din tegning uten noe bedre resultat.

som nevnt tidligere hvis du får opp en masse tull via via HyperTerminal eller hva en du bruker så har du kontakt menn sjekk instilinger for serielporten det er mulig at hastigheten skal være raskere.. Som et alternativ løsning til kabel er det fint mulig og kjøpe en konverter som omgjør fra DB9 til RJ11...

Her finner du det du leter etter til 20 Kr

prøv disse også:

Hastighet: 9600

Bits: 8

Paritet: None

Stopp Bits:2

Flow Control: Xon/Xoff

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...