Gå til innhold

Bærbar til ca 8k - Dell Inspiron 6400 [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei. Min svoger skal ha seg ny bærbar Pc til ca 8000. Han kommer til å bruke den mye til å se film på, og er ganske klar på at han ønsker en skjerm med blank, klar overflate - ikke matt. Han ønsker dessuten at det skal gå greit å kjøre Vista Premium på den. Da bør han vel strengt tatt ha 2GB ram eller mer? Maskinen vil neppe bli brukt til å spille på.

Har sett litt på Dell Inspiron 6400. Ser den for øyeblikket selges med 2GB minne til prisen av 1GB. Tenkte i så fall å kjøpe den med TrueLife skjerm. Dette er vel en slik skjerm som han er ute etter? Så lurer jeg på hvilket batteri han i så fall burde valgt. Er det verdt 300 kr ekstra for et 9 cellers batteri kontra 6 cellers. Hvor stor er forskjellen i batterilevetid?

Er det andre maskiner som er å anbefale fremfor denne?

Takker for alle innspill..

Endret av ostebonden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar...

En ting jeg lurer på ang denne maskinen som jeg glemte å nevne i første post, er om det er fri oppgradering til vista. Står den blir levert med XP Media Center Edition, men ingenting om oppgradering til vista. Så går derfor utfra at det ikke er fri oppgradering. Noen som vet?

Edit:

Ang. maskinene som har fri oppgradering til vista - blir man sittende med 2 fullverdige windows-versjoner, eller blir bare vista versjonen gyldig etter oppgradering?

Endret av ostebonden
Lenke til kommentar
Etter det jeg har forstått, og dermed kan ta feil, er det kun vista-lisensen som gjelder etter aktivering.

7902298[/snapback]

Ja er det som virker mest sannsynlig.

Men er det noen som kan bekrefte at en TrueLife-skjerm fra dell har klar og blank overflate? Eller at den andre skjermen jeg kunne velge (ikke TrueLife) er matt?

Lenke til kommentar

Ja true-Life er blank. Den andre er matt

Dell tilbyr IKKE oppgradering til Vista med Norsk XP (hvis du bestiller Engelsk XP kan du oppgradere til Engelsk Vista)

Regner med at kun Vista lisensen blir aktiv etter oppgradering, men ser ikke bort fra at om man installerer Vista-lisensen på en annen maskin så vil begge kunne fungere etterpå, men dette er kun spekulasjoner fra min side.

Anbefaler å oppgradere til 9 celler

Her er forresten link til en test hos Din Side:

http://www.dinside.no/data/maskinvare/pc+-.../art299866.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...