Sessan Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei. Jeg kjøpte ett helt nytt videokamera idag. Nå har jeg filmet litt med det og tenkte å prøve og legge det inn på pcen. Men dette skal vise seg å være heeeelt umulig. Når jeg satte i CD-rom'en som fulgte med kameraet fikk jeg opp tre ting jeg skulle laste opp. Det ene var "innstallere USB-driveren", dette gjorde jeg først, så var det to liksom-redigeringsprogrammer. Alt dette er i orden. Men når jeg koblet til kamera prøvde jeg først å sette det i PC-mode, før jeg koblet til USB-kabelen.(Med digitalt fotokamera bare åpner canon-programmet seg og tilbyr seg å laste ned)men her skjedde det nullll. PCen ga beskjed om at en programvare var funnet på USB, men det var alt. Så kikket jeg litt i brukerveiledningene som hører til disse to programmene. Der står det at jeg skal ha i "avspillingsmodus" men når jeg bytter til det gir kameraet beskjed om at jeg må fjerne USBkabelen. Og når jeg har i PCmodus sier dataen/programvaren at jeg ikke har noe kamera koblet til. Jeg blir gal!!!!! Kan noen være så snill og forklare meg hva jeg gjør galt? Forstår at dette kanskje ikke er så enkelt å skjønne, men jeg er virkelig helt grønn. Og vil gjerne komme igang litt da vet dere... På forhånd takk. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 USB er blindvei. Les denne faste tråden her på forumet. Der får du vite ALT du trenger. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=493658 AKIRA Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Så sant det ikke er et panasonic kamera så er usb kun for overføring av stillbilder fra minnekort eller for å benytte kamera som webcam. For å overføre selve filmen trenger du Firewire (les linken til Akira) Lenke til kommentar
Sessan Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Det er Panasonic. Helt nytt. Bør funke med USB da...hvorfor ligger det ellers i pakka? Uff, blir helt fortvila jeg...forstår det ikke. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 USB ligg i pakka hovudsakleg for å overføre stillbilete frå minnekortet (som sagt). Du kan som sagt bruke USB på (iallfall enkelte) nye Panasonic-kamera, men eg trur du då må bruke det medfølgjande programmet, MotionDV. Kva kamera er det forresten? Lenke til kommentar
Sessan Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Panasonic NV-GS280 Jeg prøver å bruke det som følger med i pakka. Men det ene(Sweet movie Life)sier at jeg ikke har noe kamera koblet til, og det andre, som du nevnte, sier ingenting.... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Eg trudde eigentleg det skulle fungere med det kameraet, kvifor det ikkje gjer det kan eg ikkje seie. Gå over til firewire so er det garantert at det fungerer i praktisk talt alle redigeringsprogram. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Og PC'en har USB 2.0 og ikke USB 1.0? Med sistnevnte vil det ikke funke uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå