Gå til innhold

Den ultimate superlettvekteren, finnes den?


Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Jeg ønsker meg en veldig lett lettvekter (under 1,5 kg) som også har følgende egenskaper:

 

- forholdsvis høy skjermoppløsning, helst 1400x1050 eller deromkring

- lang batterilevetid, 5 timer er absolutt minimum.

- en 3D-løsning som gjør at den f.eks. klarer CIV4.

 

 

Finnes det slike maskiner?

 

 

mvh Thorstein Korsvold

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

svaret er nok dessverre nei (så langt jeg vet).

 

1400x1050 på de skjermstørrelsene man finner på maskiner i denne vektklassen ville blitt utrolig smått - antageligvis er det noe av grunnen til at det ikke finnes. 1024x768 alternativt 1280x800 er nok det man kjører i denne klassen.

 

Flere "ultraportable" klarer bortimot/over 5 timer, men det forutsetter vanligvis at du kjøper til ett 9-cellers/12-cellers batteri som stikker ut bak maskinen og sannsynligvis presser vekta godt over 1,5 kg.

 

Godt skjermkort i denne klassen er det vel fortsatt bare Dell XPS M1210 som har, med Geforce Go7400. De fleste nyere har Intel GMA950, som yter relativt greit og som takler de fleste spill på lave oppløsninger, vil tro CIV4 går greit på denne.

 

mulig du er interresert i denne:

FSC Lifebook Q2010

vekt kun 1 kg, batteritid med 6-cellers batteri inntil 8 timer, og Intel GMA950 skjermkort (klokket lavere enn andre GMA950 for redusert strømforbruk). Skjermoppløsningen er 1280x800, og prisen er drøy, javisst, men dette må da absolutt kalles en superlettvekter...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...