Steina Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 I de siste 2 ukene her på hybelen så har noise level gått fra 0-3% til 70% Dette medfører høy ping og Connection Problems hvert 30sekund eller noe. WLAN kontrolleren ligger vel på gulvet på en annen hybel her, og jeg har spurt huseieren om å fikse en egen hylle i gangen for å sette denne på, men han er tregere enn ... noe tregt noe. Jeg lurer på hva dette kan skyldes. Jeg finner et par andre WLAN kontrollere i nærheten, men alle er krypterte, og kjører på enten kanal 1 eller 6. Den kontrolleren på hybelen her er ikke kryptert, og kjører kanal 11. Noen som kan komme med en konklusjon hvor denne forstyrrelsen kan komme fra sånn plutselig? Er nok ikke noen TV'er eller Microbølgeovner som er problemet siden problemet er konstant Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Støynivået du ser er hos deg selv og ikke hos routeren. Støy kan komme fra f.eks trådløstelefon eller annen elektro(nikk). Hvis du har mulighet kan du flytte litt rundt på antennen din for å se hvor støyen kommer fra. Endret 8. februar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Hmm.... Hvordan kan du vite det? Dessuten, det er en USB dongle, med forlenget kabel.. Jeg har brukt nesten en hel teip-rull på å feste den til veggen bak en plakat, siden kabelen datt ut hele tiden når jeg har foten bak PC'n.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 hmm.. Noen som vet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hmm.... Hvordan kan du vite det? 7903313[/snapback] Støyen måles av programmet som tilhører USB-donglen. Selv om du slår av routeren vil du fremdeles ha like mye støy i din mottaker. Du får prøve å flytte den eller slå av andre elektroniske gjenstander i nærheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå