formannen Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei... Jeg sitter her å lager min første database noensinne... Litt synd at jeg har eksamen som privatist i 2IT i morgen. Trenger litt hjelp... Dette er gjort: Jeg har laget en database med oversikt over Artister og album de har gitt ut. Tabellene er ferdig utfylt, rapporten er grei, men skjemaet virker ikke slik jeg vil det skal virke... Dette vil jeg skal gjøres: Skjemaet består av en listeboks med navnene til artistene. Jeg vil at når jeg trykker på et artistnavn så skal det komme opp en ny boks i samme skjema der det står albumnavn. DET er det jeg vil ha. Etter dette trenger jeg litt hjelp med hvordan jeg kan lage en makro som gjør at jeg kan lage en rapport av det som står i skjemaet for så å kunne skrive denne ut. Setter pris på alle svar... Hilsen Formannen Lenke til kommentar
formannen Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Er det virkelig ingen her på forumet som vet hvordan jeg skal lage et slikt skjema... Trenger all den hjelp jeg kan få... Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 jeg hadde 2it, og jeg syns access var et ganske kjipt program. vanskelig å jobbe med, og egentlig ganske stygt... det du vil gjøre må vel kunne la seg gjøre med en makro av noe slag. En slags onClick makro. Jeg syns å huske at jeg prøvde meg på noe slik, men jeg fikk det aldri til å fungere helt som jeg ville... Lenke til kommentar
danandre Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg har IBR ( Brukersystemer ) på Vidergående 2 klasse. Lært om access... kanke du sende meg access fila i mail til meg ? så kan jeg ta en titt på den... [email protected] Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Det letteste, enkleste og beste du kan gjøre i microsoft programmer er å søke i hjelp funksjonen. Har tatt Mous Access sertifiseringen, og i tiden opp mot den så laget vi en del databaser. Satt vi fast med noe var det bare å kikke i hjelp fila, så ordnet det seg som regel. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Takker for alle svar... Fikk problemet løst, så da er det bare til å bøye seg i støvet for HW-forumets ekspertise nok en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå