Nedward Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 En ting jeg lurer på er hvordan det er for elever som går yrkesfagelig vk2, som skal ut i lære etter på. Får dem fult stipend? Man har jo rett til stipend i 3 år. Etter det mister man retten. Siden jeg går en linje som krever at jeg går 3 år på skole (Automatikkmekainkerfaget) har jeg da rett på fult stipend i lærlingetiden også? Eller følger det fortsatt det generelle regelverket? Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Vil anbefale deg å søke om du er usikker,du får bare avslag. For en del år tilbake dro jeg på sjøen som lærlig og søkte for morroskyld på stipend. Overaskelsen ble svært stor da jeg fikk fullt bortebo stipend,pga at man oppholdt seg såpass mye tid på jobb at det ble regnet som å bo borte. Men gikk dårlig 2. året siden lønna steg betraktelig Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Selvfølgelig blir jeg å søke. Problemet mitt var egentlig bare det at det ikke virker som at noen vet noe som helst. Noen (rådgivere og lærere) sir jeg får det, andre sir jeg ikke har rett til å få det. Lenke til kommentar
icer Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du har ikke "rett" til det, men du kan "få det" fordi Bare send en søknad evnt. send en mail til lånekassen så går det nok bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå