tommot Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Håper noen kan hjelpe meg med følgende: Har en LG204WT skjerm og et ATI Radeon X1300 skjermkort. Ulempen er bare at jeg ikke får satt oppløsningen til 1680x1050, som skjermen er tilpasset. Når jeg åpner ATIs kontrollprogram er 1280x1024 den høyeste oppløsningen jeg får lov til å sette. Og dersom jeg setter oppløsningen til 1680x1050 ved hjelp av instillinger via kontrollpanelet, blir skrivebordet større enn skjermen. Jeg har innstallert ny driver for skjermkortet, men fortsatt har jeg samme problemet. Jeg vet at skjermen takler 1680x1050 fordi jeg har kjørt den oppløsningen på andre maskiner med analog tilkobling. Håper noen kan svare meg på hva jeg kan gjøre for å fikse problemet. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Har du forsøkt DVI? Mulig dette vil fungere bedre. Når du kjører analogt kan du forøvrig bestemme maksimumsoppløsning som skjermen kan takle via kontrollpanelet (ATi CCC). Da unngår du automatisk panorering rundt på skrivebordet (unngår at skrivebordet blir større enn skjermen). Lenke til kommentar
tommot Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Takk for tipset. Men problemet mitt er fortsatt der når jeg bruker DVI-tilkoblingen. Jeg klarer faktisk å få skjermen til å kjøre i 1680x1050 dersom jeg bruker den analoge utgangen på denne maskinen. Klarer heller ikke å tvinge ATI CCC til å kjøre denne skjermstørrelsen. Programmet insisterer på at skjermen bare takler 1280x1024. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå