Gå til innhold

Finnes 65W-utgaven av Athlon 5200+?

Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg ser flere nett-butikker har listet opp ADO5200CZBOX, 65W-utgaven av Athlon 64 X2 5200+, men ingen har den på lager eller vet når de får den.

Noen som AMD faktisk har lansert denne enda?

Den raskeste 65W jeg finner på lager er 4600+ til 1650 på PS-DATA. Bør jeg slå til på den, eller vente på en raskere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje kjøp AMD siden du skal oppgradere i fra en P3, Intel sin E6300 koster 1.500kr cirka og yter like mye så en AMD64 X2 4600+ så koster en hundrings mer men klokker dårligere.

Og når Intel sin C2D blir klokket så er det ingen AMD så kan måle seg lengre.

Fanboy er ingen unskylding for å hive penger ut på ting så gir dårligere ytelse forhold til pris.

Lykke til.

Endret av Synxz
Lenke til kommentar
Ikkje kjøp AMD siden du skal oppgradere i fra en P3, Intel sin E6300 koster 1.500kr cirka og yter like mye så en AMD64 X2 5200+ så koster en formue mer.

Fanboy er ingen unskylding for å hive penger ut på ting så gir dårligere ytelse forhold til pris.

Lykke til.

7924521[/snapback]

Uten å være helt sikker så tror jeg faktiske E6300 på stock

hastighet yter mindre enn det en 5200+ gjør på stock.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

På stock så stemmer det, en E6300 ligger på samme ytelse så en X2 4600+.

Men siden E6300 er så ekstremt klokke venligt på hvilket så helst hovedkort basert på Intel P965 Chipset opp til 3.0GHz hvor den drar i fra alt så finnes i fra AMD per dags dato så blir det irrelevant.

CPU testet: link til test siden AMD vs Intel

Pris eksempel:

Intel system:

Cpu : Intel C2D E6300 - 1545 kr

Hovedkort : ASUS P5B-PLUS VISTA EDITION - 1425 kr

AMD system:

Cpu : AMD X2 4600+ - 1650 kr

Hovedkort : ASUS M2N32-SLI Deluxe/Wireless Edition - 1490 kr

Totalt for Intel system : 2970 kr (uten frakt) (prise hentet i fra www.psdata.no)

Totalt for AMD system : 3140 kr (uten frakt) (prise hentet i fra www.psdata.no)

Intel systemt har ikke støtte for SLI, kjører på nyeste chipset.

AMD systemet har støtte for SLI, kjører på nyeste chipset.

Det finnes 1000kr hovedkort til begge cpuene så lar deg klokke hvis du ikke trenger dill og dall på hovedkortet.

Men hei kjøp gjerne et AMD system for min del, prøver berre å la deg ungå å betale for noe så yter mindre til samme pris.

Endret av Synxz
Lenke til kommentar

What about overclockability? We were unfortunately not able to get that much more out of the new 65nm core as we could from mature 90nm chips. Our X2 5000+ was able to run at 2.925GHz, at 1.475V with stock air cooling. If equipped with better air cooling or something more exotic, reaching over 3GHz shouldn't be a problem, but we wouldn't expect to see anything too far over 3GHz.

(Link)

Men hvis du ser på testen av AMD vs Intel lengre opp i threaden så ser du at Intel sin nye C2D yter bedre med mindre MHz en AMD X2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...