aripeder Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg har et gammelt Hitatchi 8mm video camera/recorder VM-E54E hvor jeg har en del filmer som begynner å bli dårlig kvalitet på. Disse ønsker jeg å overføre til PC. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Jeg har et gammelt Hitatchi 8mm video camera/recorder VM-E54E hvor jeg har en del filmer som begynner å bli dårlig kvalitet på. Disse ønsker jeg å overføre til PC. Hvordan gjør jeg det? 7900052[/snapback] Du skriver i emnetittelen at dette er et digitalkamera, men så vidt jeg vet er den modellen standard Video8, ikke Digital8. Følgelig må det analoge signalet konverteres til et digitalt signal, og hvis du ikke allerede har et dertil egnet kort i PC'en, altså med analog videoinngang, er det enkleste å kjøpe en konverteringsboks, som det finnes et utall av i de forskjelligste prisklasser. Her et eksempel, ikke nødvendigvis det beste, men midt på treet prismessig: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309477 I tillegg trenger du et redigeringsprogram til å ta imot signalet, og det følger gjerne med boksen eller kortet du kjøper. Ellers vil et søk i dette forumet vise at dette spørsmålet er tatt opp mange ganger før. Endret 8. februar 2007 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå