Marvil Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Tingen er at regelen som kom med plombering osv, ikke hadde tilbakevirkende kraft, ergo slapp de med eldre mopeder å plombere ned sine mopeder, men det finnes regler som tilsier at en moped (per definisjon) ikke skal kjøre fortere enn 45 (uansett situasjon). Mener å ha lest det et sted, og det er også dette jeg har fått opplyst hos Biltilsynet. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er vanskelig for meg å bevise at en slik regel ikke finnes, men jeg har ikke sett den noe sted, og jeg har lest de fleste trafikkrelaterte lover og forskrifter. Det mest nærliggende hadde vel vært "Forskrift om bruk av kjøretøy", og der står det ikke. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Har selv aldri hatt moped (tok aldri moped-lappen), men har innbilt meg at det var lovlig å kjøre i 50 km/t max med mopeder som ble produsert før 1998, og 45 km/t med mopeder fra 1998 og oppover. Er dette bare en påstand? Har det alltid vært 45 km/t som har vært max lovlig hastighet på mopeder i norge, eller var grensen før på 50 km/t? Har bil-lappen + bil, men kanskje av en eller annen grunn kommer jeg meg til å få moped senere. Da hadde det vært greit å visst hva som er max lovlig hastighet med moped. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Da jeg hadde moped var det maks 50 km/t, 2,5HK og 50cc som var regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå