Gå til innhold

HDMI i Media Center pc?

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei.

er det mulig og få til i Media Center pcen slik at lyd og bilde går i 1 kabel (HDMI) til TV` en?

hvordan gjøres dette, hvordan utstyr trenger man da?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei.

er det mulig og få til i Media Center pcen slik at lyd og bilde går i 1 kabel (HDMI) til TV` en?

hvordan gjøres dette, hvordan utstyr trenger man da?

takker for svar

7899422[/snapback]

Vet at det finnes en X1600 versjon med hdmi utgang i prisguiden, den skal visstnok også ha interne headers for og koble til s-pdif headers på hovedkortet, men om den ennå er på markedet vet jeg ikke

Men er i det hele tatt hdmi enda godkjent for og overføre sourround lyd? Mener og huske at bare godkjenninga for stereolyd var på plass...

Men er det noe problem og ha dvi-hdmi adapter og så kjøre optisk lyd? det er jo uansett bare to kabler...

Fant et kort basert på 7300, som har støtte for hdcp (must hvis en skal koble opp til hd-ready tv og planlegge og spille av feks. blue-ray film i full oppløsning...)

og den har hdmi. At det er passivt kjølt er jo bar et pluss, prisen var heller ikke så ille.

7300 kort med hdmi

Hvordan det er med lyd i denne er jeg derimot ikke sikker på...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

surround er ikke så viktig.. tenker med på minst mulig kabler..

det er ikke optisk inn på TV`en min tror jeg.

så men det skjermkortet, kobler man en kabel fra selve lydkortet eller HK til skjermkortet da, så lyden går fra lydkortet igjennom skjermkortet også til tv?

Lenke til kommentar
surround er ikke så viktig.. tenker med på minst mulig kabler..

det er ikke optisk inn på TV`en min tror jeg.

så men det skjermkortet, kobler man en kabel fra selve lydkortet eller HK til skjermkortet da, så lyden går fra lydkortet igjennom skjermkortet også til tv?

7899942[/snapback]

http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/145image1.jpg

http://www.sapphiretech.com/nw/products/pr...145&pid=g&grp=3

Usikker på om den pluggen er spdif inn- eller ut...

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor dette er et tema. Om du kjører lyden digitalt eller analogt inn i tven din sitter du igjen med samme resultatet : DÅRLIG LYD !

Å innvestere masse penger på en HTPC og så bruke tv høytalerne henger ikke på greip. Home Theater er både lyd og bilde, og skal spilles av i et surroundanlegg, mener nå jeg. Optisk/fiber ut er eneste akseptable løsning. Til nøds går det med analog 5.1 utgang men da får du mange kabler.

En til bilde og en til lyd er vel ikke mye kabel??

Lenke til kommentar

Enig i at man godt kan droppe høyttalerene i TVen til fordel for noen (mye) bedre noen, men synes ikke at det er nødvendig med surround. Det blir kanskje et definisjonsspørsmål, men selv synes jeg nå at det går perfekt flott å ha hjemmekino med stereo.

Selv droppet jeg planen om å ha HDMI i HTPCen min for lenge sida. Det går fint med de skjermkorta som er nevnt over, men det er litt bortkasta. Overgangskabel fra DVI til HDMI gir samme kvalitet så går heller lyden til forsterkern. Eneste grunnen til å ha HDMI er en noe mer håndterbar kabel og at det er nytt og hippt.

-G.G.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Forstår ikke hvorfor dette er et tema. Om du kjører lyden digitalt eller analogt inn i tven din sitter du igjen med samme resultatet : DÅRLIG LYD !

Å innvestere masse penger på en HTPC og så bruke tv høytalerne henger ikke på greip. Home Theater er både lyd og bilde, og skal spilles av i et surroundanlegg, mener nå jeg. Optisk/fiber ut er eneste akseptable løsning. Til nøds går det med analog 5.1 utgang men da får du mange kabler.

En til bilde og en til lyd er vel ikke mye kabel??

7929039[/snapback]

skal ikke bruke den til så mye home theater, det har jeg i kjellern, stor PJ med 7.1 surround, som jeg kobler 360 og en laptop til.

denne skal bare stå i stua, og brukes mest til TV ting og kanskje noen filmer hvis jeg ikke gidder og fyre opp kinoen nede..

men kommer sikkert til og kjøpe noe høytalere her også.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...