Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

har jeg ei dårlig venninne?


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem. Min såkalte "beste venninne" har jeg kjent siden jeg begynte på videregående. vi delte også leilighet på denne tiden, og bor nå sammen på det 4. året. Da jeg skulle søke meg inn på en høgskole valgte jeg å flytte til den byen hun kommer fra, og så skulle vi fortsette å bo sammen her.

 

Jeg hadde aldri hatt en så god og morsom venninne før, som jeg kunne prate med om alt, vi hadde det veldig gøy sammen hele tiden. Men nå som jeg flyttet til samme byen hun bor, og vi flyttet sammen der, så har ting blitt helt annerledes. For første gang etter jeg ble kjent med henne har hun fått seg kjæreste. Det er jo koselig det, og jeg unner henne for all del å ha en å være glad i. MEN, han er en STOR slask, idiot rett og slett. og jeg blir så irritert, fordi jeg føler at hun foretrekker å være sammen med han, enn meg. altså: hun har vært sammen med han i 3 mnd, og jeg har kjent henne i flere år. Høres ut som jeg er sjalu her, men saken er slik at jeg har flere ganger virkelig hatt behov for å få støtte fra henne i ulike sammenhenger (bl.annet ved et dødsfall i familien min), og hun gidder liksom ikke stille opp. Jeg føler meg så bortgjemt, hun ser meg ikke i det hele tatt.

 

Jeg tenker tilbake på hvor utrolig mye jeg har gjort for henne. Hun har slitt med depresjoner i årevis, og jeg har støttet henne i alle mulige sammenhenger. Når jeg nå en sjelden gang virkelig trenger henne, så er hun ikke der.

 

jeg har prøvd å snakke med henne flere ganger om hvordan jeg føler det, og at jeg savner å ha henne som en venninne som er der, ikke bare når man trenger det, men også i det daglige. er jo kjekt å ha noen å prate med om hverdagslige ting også, og tulle og tøyse litt.

Føler nesten at jeg bare må gi opp henne totalt, jeg orker nesten ikke prate med henne, føler meg så falsk når jeg må late som jeg smiler og er glad mot henne, når jeg egentlig føler meg sviktet.

 

ble kanskje litt langt og rotete dette, men håper noen kan komme med tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg å gå til bunns i problemene dere har én gang for alle. Snakk skikkelig ut, ikke steng følelser inne. Jo fortere dere kommer til bunns i problemene mellom dere, jo fortere kan dere begge komme dere videre i livet. Om det er videre sammen eller hver for seg, avhenger av hva dere føler innerst inne. Hvis begge vil fortsette å være gode venninner som før, er det antakelig det dere kommer til å forbli. Hvis problemene går for lenge i en nedoverspiral, kan det få permanente konsekvenser på forholdet deres. Snakk ut skikkelig sammen!

Lenke til kommentar

Temmelig normalt det du beskriver der. Dama er blitt forelska, og da havner alt annet i 2. prioritet. Du kan vel ikke forvente at hun skal henge i rompa di resten av livet. Hun kommer sikkert på at du er der, når den første forelskelsen går over. Og om du prøver å fortelle henne at typen er en slask og en drittsekk, blir hun GARANTERT drit forbanna på deg. For det er jo HUN som er forelska i han, og da sier du indirekte at hun har dårlig standard/er løs.

 

Ikke si til henne at du vil hun skal dumpe han "taperen" og kommet tilbake til "det gode gamle vennskapet". Da tror hun bare du er sjalu, uansett hvordan du maskerer det.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg vet hvordan det her er. Du må nesten bare finne deg i det. Jeg sier ikke dette for å være slem, men typen hennes betyr mest sannsynlig mer for henne enn det du gjør. Sånn er det alltid og det må du bare respektere. Selvfølgelig blir det litt ekstremt om hu ikke giddet støtte deg etter dødsfall og slikt, men om hun velger han over deg må du nesten bare forstå at det er sånn ting er.

 

Jeg gjorde nøyaktig det samme som henne da jeg var i mitt forhold, men heldigvis klarte alle vennene mine å forstå at kjæresten min var viktigere for meg enn det de var, fordi hun fylte et tomrom som de ikke kan fylle. Samme greia er det mest sannsynlig for venninna di og det er det ingenting å gjøre noe med.

 

Selvfølgelig, hun burde jo ikke ditche deg helt, det sier seg selv, så det at hun ikke støttet deg etter dødsfall er jo helt på trynet. Sånt burde du si ifra om, men ikke legg deg for mye opp i at hun faktisk føler noe mer og sterkere for han enn deg, og derfor heller bruker tid med han. Det kommer bare til å skape et helvete for dere begge og kan føre til masse krangling.

 

Mener ikke å være slem eller noe, men dette er mest sannsynlig the cold hard facts, og de må du nesten bare finne deg i.

Lenke til kommentar

Har selv gjort det samme og angrer bittert.. Nå er dette endel år siden ,men klok av skade er kamerater viktigere enn kvinnfolk. Selvom man er forelsket så må man nesten true segselv til å være med kamerater.. Når det er slutt så finner man ut at man har brent litt for mange broer ved å ikke holde kontakt.. Og det tar tid å bygge de opp igjen.

 

Så er det noen man kan møte en gang i året og fortsatt ha like god kontakt med. Alt er forskjellig ;)

Lenke til kommentar
Jeg vet hvordan det her er. Du må nesten bare finne deg i det. Jeg sier ikke dette for å være slem, men typen hennes betyr mest sannsynlig mer for henne enn det du gjør. Sånn er det alltid og det må du bare respektere. Selvfølgelig blir det litt ekstremt om hu ikke giddet støtte deg etter dødsfall og slikt, men om hun velger han over deg må du nesten bare forstå at det er sånn ting er.

 

Jeg gjorde nøyaktig det samme som henne da jeg var i mitt forhold, men heldigvis klarte alle vennene mine å forstå at kjæresten min var viktigere for meg enn det de var, fordi hun fylte et tomrom som de ikke kan fylle. Samme greia er det mest sannsynlig for venninna di og det er det ingenting å gjøre noe med.

 

Selvfølgelig, hun burde jo ikke ditche deg helt, det sier seg selv, så det at hun ikke støttet deg etter dødsfall er jo helt på trynet. Sånt burde du si ifra om, men ikke legg deg for mye opp i at hun faktisk føler noe mer og sterkere for han enn deg, og derfor heller bruker tid med han. Det kommer bare til å skape et helvete for dere begge og kan føre til masse krangling.

 

Mener ikke å være slem eller noe, men dette er mest sannsynlig the cold hard facts, og de må du nesten bare finne deg i.

7903667[/snapback]

 

Nei, det trenger ikke å være slik. Når du er i et forhold burde du heller balansere forholdene, slik at begge parater får tilstrekkelig oppmerksomhet.

Det er ikke rett at venner som du kanskje har hatt i flere år skal forkastes for en jente, og det tror jeg du vet selv.

Lenke til kommentar

Dette er et kjent scenario. Hadde det ikke vært for at du hadde hatt dødsfall i familien, ville jeg ha sagt at du overreagerte. For en god del personer vil kjæresten komme foran venner, etc. Men når du faktisk har hatt dødsfall i familien og hun ikke stiller opp for deg, vil jeg si at hun kanskje er litt blindet av kjærligheten. Snakk med henne, som cun sier, men, som Bitex sier, ikke fortell henne at hun i dine øyne har en dårlig kjæreste. Det er ikke dine øyne som betyr noe.

 

Ikke pepre henne full av din frustrasjon heller, men forklar for henne på en pen måte hvordan du ser situasjonen. Kanskje hun da oppdager at hun har vært litt dum, og kanskje vil hun be om tilgivelse og prøve å være mer oppmerksom på deg og ikke være like mye sammen med kjæresten.

Lenke til kommentar
mot en bestevenninde som hun har hatt lenge funker det tror jeg.

7910276[/snapback]

Har sett mange venninner som gir faen i om bestevenninnene deres gråter. Jenter er 100x mer kynise enn hva gutter er når det kommer til akkurat det punktet der.

7910610[/snapback]

 

 

Å grine har ikke noe efekt på oss.. synd å si det.. er bare dere gutter som ikke takler sånt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...