redkite Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) hei vet ikke om dette er rette plass å poste menmen. i dag så begynte en alarm på msi core cell. der viser det at en eller annen volt er for liten. den skal vere 3.3v men er 2.86v. i følge Core Center så er bare cpu'en på 1005Mhz men den skal vere 2,2Ghz. pc'en har og skrudd seg av helt uten forvarsel, har mistanke om at disse problemene henge sammen. er det noen som har vert borti lignende før eller noen som vet hva som er galt? takker for svar edit: skrive leif Endret 8. februar 2007 av redkite Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Ofte pleier hovedkortet å klokke ned prosessoren når pcen slår seg av "ukontrollert". Er nok derfor den er kjører på 1005 MHz. Spenningen var noe lav på 3,3V utgangen. Hva slags strømforyning har du? Hvis grunnen til at pcen slår seg av er for lav spenning, er det nok på grunn av at strømforyningen er overbelastet... Endret 8. februar 2007 av Apocalypse Lenke til kommentar
redkite Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 har en som følgte med kabinettet jeg kjøpte. X-Gear 400w. kan det vere den som er defekt? Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Er vanskelig å si. Rens opp alt av hardware... Hvor lenge har systemet virket? Lenke til kommentar
redkite Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Er vanskelig å si. Rens opp alt av hardware...Hvor lenge har systemet virket? 7899491[/snapback] pc'en har virket helt fint 1år eller 2 rens opp alt av hardware? Endret 8. februar 2007 av redkite Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Vad om du deaktiverar cool and quiet i bios? allt ok då? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 X-Gear 400w PSUen er ikke god. I en pc jeg bygde døde psu etter ca et år, åpnet den og der var en konsesator forkullet, ikke brent, forkullet, det var ikke noe igjen av den! hardwaren den pcen hadde var: AMD semprom 2600+ GeForce 6600 GT En dvd brenner En Hardsik +noen vifter og en katode. ikke veldig krevende hw dette, men psuen døde likevell. ville skaffet meg en ny en hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
redkite Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) skal prøve å deaktivere cool & quiet vist det ikke virker så blir det ny pc eller psu. trodde nå at psu'en min skulle takle: AMD Athlon 64 3200+ Maxtor disk på 320 gig XFX 7600gt 1024 ram. men men...vist det er psu så må jeg nok vente på min kjære venn: Lånekassen Endret 8. februar 2007 av redkite Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 ta og mål på 12V og på 5V. se om det er store fravik fra det egentli skal være. vis det er mye fravik, så klarer ikke psu'en din og holde følge med HW'n din. =) Lenke til kommentar
redkite Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 hmm..da tok pc'en kvelden, vil ikke på igjenn har nå skiftet til min bærbare. men hvordan kan jeg måle 12 og 5v? stikke et voltmeter in i molexkontakten? Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Ja, men du får ikke målt noe så lenge pcen er avslått. http://en.wikipedia.org/wiki/MOLEX Har du en annen strømforsyning liggende/låne en av noen? Prøv om pcen virker med denne. Da kunne du finne ut om det er strømforsyningen som er problemet eller ikke... Lenke til kommentar
redkite Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 hmm...ja for vell skru ut psu'en til broderen.. akkuratt nå er det mest fristende å hive hele dritten så lang ut av vinduet som muligt... kommer med tilbakemld. så snart jeg har testet med annen psu. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 X-gear PSU er koster 150kr... de var aldri ment å vare i mer enn 1 år;D Har en selv... men denne holder jep på tild en dør Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 som det ser du for meg var cool n quiet aktivert, multiplieren var jo nede på 5x, den skrur den nok opp ved høyere last. Men jeg tror kanskje du gjorde noe gæern i bios? ta ut bios-batteriet i 5 min, og sett det inn Lenke til kommentar
redkite Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) har aldri vert inne på BIOS å fiklet, redd for å brenne/ødelege pc'en. edit: har nå godt til anskaffelse av psu, men den eneste tilgjengelig er bare på 250w.. er dette nok? Endret 8. februar 2007 av redkite Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Tror det er litt lite:S Her er en ny Endret 8. februar 2007 av alla737 Lenke til kommentar
redkite Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Tror det er litt lite:SHer er en ny 7900988[/snapback] hehe..misforstått; den på 250w er den eneste jeg har i huset + att jeg trenger en nå, gidder ikke å kjøpe ny vist det ikke er den som er ødelegat. trenger bare midlertidig for å se om det er PSU'en som er ødelagt Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det virker sikkert... men det kommer IKKE til å vere stabilt:S Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 ville ikke satsa på en 250W psu. få tak i en sterkere du, har du ikke no kompiser i område som kan avse en? Lenke til kommentar
redkite Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) eh..fant nettop ut at det kun er 20 pins på den psu'en, hk'et er 24 pins. ja da har kompiser, men dei er i molde(ormen lange) Endret 9. februar 2007 av redkite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå