Aldrack Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Tenkte jeg skulle lage meg en enkel tappebøtte til festlige anledninger. Grunnen er at jeg vil unngå at folk heller hjemmebrygg direkte fra flaskene da veldig mange ikke tar hensyn til bunnfallet som ligger på disse. Har ikke planer om å lage noe komplisert. Kun en 10-15 liters dunk som jeg skal montere på en tappekran (i bunn av dunken). Noen som tror dette lar seg gjøre? Og hva skal jeg eventuelt bruke av utstyr? Driver å knoter fram og tilbake på clasohlson nå, men foreløpig har jeg ikke kommet nærmere enn slangekoblinger til hageslanger (godt mulig det kan brukes, jeg vet ikke). Tanken var å ha en stor bøtte/balje e.l. og skjære et hull i bunnen/langt nede på en side og montere inn en eller annen kran der. Burde vel holde tett med en skikkelig ventil eller? Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 nå har ikke jeg egentlig noe greie på dette, men høres ikke verre ut enn å feste tappekrana i et høl på siden med noe vanntett(?) lim og silikon/epoxy/whatever. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Noe sånt du er ute etter? Evt så kan du bare kjøpe deg et bag-in-box sett Eller så skal vel en vanlig kuleventil fungere? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Må jeg registrere meg for at linkene skal virke? Hva er en kuleventil? Løsningen til Neo kan også være aktuell, men hadde vært fint å få sett hva som skjuler seg bak linkene Lenke til kommentar
RIP Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Antar det er vin du snakker om? Tingen du da kan gjøre er å le av de som ikke klarer å helle ordentlig. Eller så kan du stikke om vinen på nye flasker før festen, så det blir minimalt med bunnfall. Du kan også la den lagre lenger på dunken før du flasker den - da blir det mindre bunnfall. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Er øl Bunnfallet er vanskelig å bli kvitt. Hvis jeg er heldig fortsetter kaldværet en stund til, bunnfallet fryser nemlig fast i flasken ved lave temperaturer. Men det er uansett greit å ha en nødløsning på lur Jeg kan le av de ja, men vil helst at de skal få en god opplevelse av ølet Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Linkene fungerer fint hos meg http://vinogbar.no/product_info.php?cPath=...c03e4e63651f937 og http://vinogbar.no/product_info.php?cPath=...c03e4e63651f937 Du kan vel bare ta ønsket bøtte/kanne og skjære et rundt hull, stappe inn en kran lignende den i første link, og deretter tette igjen med epoxy og noen gummiforinger? Endret 9. februar 2007 av raid2 Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Nå funket det. Da har jeg fått den hjelpen jeg trenger. Tusen takk Blir en bøtte med hull og tappekran, holder plenty det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå