eflaten Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 I dag var det jaggu meg kaldt på Lillehammer med 17 minus. Den siste måneden har bilen min vært vanskelig starte i kaldt vær. Minus 10 og under. Det virker som om startmotoren trekker seg ut av en eller annen grunn. Det kommer en stygg skurrelyd og så hører jeg starteren spinne rundt i full fart før jeg kutter strømmen med nøkkelen. Tenkte jeg skulle sette på laderen nå etter par timer i tilfele det bare er batteriet som er problemet, men det er nytt nå i vinter og er ladet det opp for noen uker siden. Hvis startern må byttes. Hva er ca. pris for en slik reparasjon og motoren? passat 1,9 TDi Automat 1996 modell stasjonsvogn Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei, de koster ca 600 for en brukt en hos huggeren og ca 2000 for en ny en. Vær obs på at startere for manuelt girte biler og automat ikke er like. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hørest ut som startkransen din er utslitt, ta av starteren og se om tannhjulet er slitt, ta også en titt på startkransen på svinghjulet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Kan være at fukt og dritt gjør at innslaget ikke skyver starterdrevet skikkelig inn på startkransen på svinghjulet. Prøv å sette en vifteovn e.l til å blåse på starteren en times tid og se om det blir bedre da. I såfall er det litt rens og smøring som skal til. Lenke til kommentar
eflaten Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Takk for gode tips alle sammen. Skal se om jeg klarer å gjøtr noe med det selv først - eller så blir det vel en tur på verkstedet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Om tannhjulet på starteren ser normalt ut ha du også frikoblinga som sitter mellom akslingen på starteren og tannhjulet som kan fuske og slippe taket. Gjerne i kombinasjon med at det er kaldt. Har hatt problemer med dette selv men da kom det ingen rapelyder først, bare starteren som snurra rundt uten belastning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå