knopflerbruce Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Etter å ha fått noen grafikkort med minnefeil er 200MHz ekstra minneklokk noe jeg setter pris på, om det så koster et par hundrelapper ekstra. Kjernen driiiiter jeg i, den har jeg aldri hatt noen problemer med å klokke litt Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ja det er det men så klokker GTX også så da blir jo det bedre igjen også på samme hastighet yter GTX bedre og i nyere spill så funker GTX bedre bedre på samme hastighet ! Spesilet vill du merker forskjell på de nye spillene som kommer, men det er mer enn nok futt i et 8800GTS 7898875[/snapback] Må nesten være litt pirkete her Det du sier er jo rett, og du kan nok mer enn meg om dette, men hvis jeg for eksempel er heldig og fr et kjempeeksemplar av et 8800GTS som klokker over 700 Mhz på kjernen og over 2200 Mhz på minnet, mens du er veldig uheldig, og får et kort som nesten ikke klokker i det hele tatt, så er jo GTS kortet best Hehe, men som du sier, et 8800GTS på samme frekvenser som et 8800GTX vil yte dårligere enn sin storebror. Uansett hva du tenker å gjøre, så ikke kjøp en fabrikkoverklokket verisjon! det taper du stort på. Da betaler du bare produsenten for å bruke det ene ekstra minuttet totalt, for å stille litt på kjernen, som gjøres kjapt og smertefritt hjemmefra. Prisforskjellene er ekstremt store på orginale og fabrikkoverklokkede kort og. Forskjellen på det billigste 8800GTX kortet, og det dyreste 8800GTX kortet som er fabrikkoverklokket kan være på opptil 2000 kr, hos en webshop! 7958230[/snapback] vel 8800GTX har flere shadere en GTS versjonen. det har også 384 bit minnebus mot 320 bit på gts....så jeg vil si at du skal klokke myye for å gå forbi GTX i ytelse 7976440[/snapback] Ikke mye nei. Orker ikke linke til tester nå, men ta for eksempel en titt på anadtech. de ekstra shaderene og den litt høyere båndbredden har litt å si, men man må ikke klokke så mye for å gå forbi et 8800GTX med et GTS kort. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Etter å ha fått noen grafikkort med minnefeil er 200MHz ekstra minneklokk noe jeg setter pris på, om det så koster et par hundrelapper ekstra. Kjernen driiiiter jeg i, den har jeg aldri hatt noen problemer med å klokke litt 8081574[/snapback] Minnefeil? Det er vel ikke tilfeldigvis på et 7900GT kort? var det ikke de som hadde en haug med småfeil, bl.a. på minnet og for lite volt osv. ? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Etter å ha fått noen grafikkort med minnefeil er 200MHz ekstra minneklokk noe jeg setter pris på, om det så koster et par hundrelapper ekstra. Kjernen driiiiter jeg i, den har jeg aldri hatt noen problemer med å klokke litt 8081574[/snapback] Minnefeil? Det er vel ikke tilfeldigvis på et 7900GT kort? var det ikke de som hadde en haug med småfeil, bl.a. på minnet og for lite volt osv. ? 8100417[/snapback] Et 7900gt 256mb med Voltregulatorfeil, og 2 nærmest uklokkbare Gainward 7900gt 512mb. Så ja Kan jo legge til at jeg solgte et 6800GS agp i helga. Det kortet fikk jeg fordi... et 6800LE var defekt (minnemodulene var herpa, tålte ikke varmen), takk til komplett for kjapp retur og fin oppgradering. Endret 7. mars 2007 av knopflerbruce Lenke til kommentar
anders! Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Du overklokker ikke et 8800Gts det er bra nok som det er og at du kan ødelegge kortet+garantien 7899754[/snapback] Som Ghost sier: Selførlgelig overklokker man! så mye som mulig! Jeg har selv 2 8800 GTS, og mange vil nok si det er overkill, og det er nok det med de spillene som finnes i dag. Men så kan jeg jo spille spill i lang tid fremover da. Jeg har forresten overklokket mine to kort, selv om det er enda mer overkill. Jeg tør si at det er vanskelig å drepe et skjermkort av nyere dato, bare ved å overklokke litt. Jeg har i alle fall ikke ødelagt noen PC komponenter pga. overklokk opp gjennom tidene. 7913707[/snapback] Har du 320 eller 640 MB versjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå